Beef en Steak

Koreaans: Kalbi Kui van Entrecote

Ewald

Administrator
Forumleiding
Normaal gesproken wordt Kalbi Kui gemaakt van dwarsgeneden/gezaagde shortribs. wij maken hem vaak van ribeye deze keer van entrecote.
Het velletje eraf gesneden zodat de marinade beter kan doordringen, zat ook nagenoeg geen vetje aan, leek wel een zeem.
Het vlees een uurtje of 4 a 5 in de marinade laten zwemmen, en ondertussen de komkommersalade en de dipsaus gemaakt, en de slabladeren van de krop gesneden
Het vlees eerst L&S laten garen op 130 graden tot een kern van 43 gr.C en daarna kort 2 min per kant afgegrild.
Vlees in plakjes gesneden beetje komkommer over een slablad verdelen paar plakjes vlees erop het slablad oprollen en het rolletje dopen in de dipsaus, wat een feest.

Het recept staat hier ook op het forum in een Surf en Turf variatie:
Recept Kalbi Kui surf & turf

DSC_3989.JPG

DSC_3990.JPG

DSC_3995.JPG

DSC_3998.JPG

DSC_4025.JPG

DSC_4034.JPG

DSC_4039.JPG
DSC_4043.JPG

DSC_4050.JPG
DSC_4056.JPG

Laatst bewerkt:
Wow, dat ziet er echt heerlijk uit Ewald! Ik kende kalbi inderdaad van de dwarsgesneden runderribben of de gevlinderde runderribben, maar dit is ook een hele mooie. Zeker omdat het allemaal wat beter te verkrijgen is.

Mooi gedaan!

Wow, dat ziet er echt heerlijk uit Ewald! Ik kende kalbi inderdaad van de dwarsgesneden runderribben of de gevlinderde runderribben, maar dit is ook een hele mooie. Zeker omdat het allemaal wat beter te verkrijgen is.

Mooi gedaan!
Dank je Tim,
We hebben hem ook een keer met Eendenborstfilet gemaakt, dat was ook jummie.

Dit lijkt me nou echt ontzettend lekker! Mooi gedaan!

Wow, zo maak je sla wel heul lekker!

Ooowh dat ziet er goed uit! :love:
Kende het gerecht niet maar komt zeker op mijn "inspiratie / goede voornemens" lijst!

Het water loopt me al weer in de mond Ewald 😋

Ik moet dit toch maar eens gaan maken.

Terug
Bovenaan Onderaan