BasBQ
Beef en Steak

Kookliefhebber, echter nog zoekende naar mijn eerste BBQ

Martijn Muijs

Tondelzoeker
Berichten
6
Goedemiddag allemaal,

Dankzij mijn collega op dit forum terecht gekomen.
gaaf om alle leuke gerechtenen gesprekken en mooie BBQ's te zien.
Ben zelf nog zoekende naar een goeie BBQ.
Budget is max €1000,- Keramisch spreek mij erg aan, gerechten zal voor 2 - 6 personen liggen.
Zoveel keus, waardoor ik zelf niet meer weet waar ik goed aan doe...

Groet Martijn! :cool:
 
Welkom Martijn, veel plezier en inspiratie hier!

Welke Kamado je kunt kiezen is hier al heel vaak voorbij gekomen. Daar kun je makkelijk op zoeken dus.
 
Welkom en succes met de zoektocht! Foto's van chickenwings zijn altijd welkom!;)
 
Hi Martijn, welkom bij het genootschap en succes bij je zoektocht naar de droombbq.
 
Welkom.
Voor je eerste bbq zou ik voor een weber mastertouch gaan. Eventueel zelfs een mooie weber 57 op marktplaats.
Er staan er genoeg te koop koop.

Een weber 57 is zo veelzijdig dat je er eigenlijk alles mee kunt. Lekker van je nieuwe hobby genieten.
Ondertussen je budget apart houden en pas als je echt zeker bent van wat je wil voor iets anders kijken.
 
Welkom bij het genootschap

Lekker inlezen en dan je keuze maken
 
Welkom hier

Wat Barbeknoei hierboven aangeeft sluit ik mezelf helemaal bij aan.
Naast dat je een zeer goede en veelzijdige bbq koopt (weber master touch) hou je ook nog eens geld over voor onmisbare accessoires zoals kerntemperatuur meter, goede tangen, etc. Je wilt tenslotte niet je gerecht verpesten door het ontbreken van een kerntemperatuur meter en ook niet laten vallen door een slechte tang.
Je zal ook merken als je aan de slag gaat dat er nog veel meer handige dingetjes zijn. En dat maakt het bbq-en alleen maar makkelijker en dus ook leuker.

Succes met je keuze
 
Welkom hier

Wat Barbeknoei hierboven aangeeft sluit ik mezelf helemaal bij aan.
Naast dat je een zeer goede en veelzijdige bbq koopt (weber master touch) hou je ook nog eens geld over voor onmisbare accessoires zoals kerntemperatuur meter, goede tangen, etc. Je wilt tenslotte niet je gerecht verpesten door het ontbreken van een kerntemperatuur meter en ook niet laten vallen door een slechte tang.
Je zal ook merken als je aan de slag gaat dat er nog veel meer handige dingetjes zijn. En dat maakt het bbq-en alleen maar makkelijker en dus ook leuker.

Beter kan ik het niet zeggen dus ik citeer Ridevi..... een Weber Master Touch (57cm als je lekker de ruimte wilt op je rooster en ruimte heb je nooit genoeg) zodat je nog een lekker ruim budget hebt voor alle accessoires (y)

Welkom en veel plezier met shoppen ;)
 
Martijn welkom. Ik ben het helemaal eens met de voorgaande collega's. O.amRidevi en Barbeknoei.
Ga eerst lekker voor een Weber Mastertouch 57 cm. Je kan hier nagenoeg alles mee wat ook op een kamado kan.,
 
Bedankt allemaal voor de leuke en nuttige reacties! Zal straks eens een kijkje nemen bij die mooie Mastertouch :cool:
Muchas Graçias amigos!
 
Budget van €1000? Dan is de keuze direct gemaakt. Kamado Joe Classic 1 (y)

Welkom.
 
Al je wat literatuur zoekt omtrend bbq. En de princiepe van bbq, stel ik eens voor om het boek “op hete kolen” te lezen
Erg informatief!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom!

Koop een Weber Mastertouch 57 en een Weber Smokey Mountain en hou nog lekker wat geld in de zak voor daadwerkelijke dingen erop.
Beide goeie bbq's, makkelijk te verplaatsen en je kan met deze combinatie werkelijk alles.

Zo, eens een keer een ander geluid he?
 
Welkom!

Ivm met je vraag van welke bbq. Zelf ben ik ook gestart met een Weber en sinds kort een keramisch ei. Deze is veel fijner werken gezien deze veel stabieler draait, de volledige rooster gebruikt kan worden bij indirect en echt super zuinig is met kolen. Hij is wel wat duurder, minder vergevingsgezind tegen stoten (understatement!), zwaarder (weer understatement!) en heel moeilijk lager in temp te krijgen als je eens overshoot.

Als je het geld er voor over hebt, zie ik zelf geen reden waarom je dit niet zou halen.

Waarom zou je een ei willen? Er zijn nl nog andere soorten bbq binnen die prijsklasse met elk hun voor en nadelen. Zelf vind ik deze ook heel interessant. Dat is een allrounder die low and slow, grill en high and fast kan, met het gemak van een controller.

Hou er vooral rekening mee dat low and slow bbq een heel andere beleving is dan de typische grill sessies die in deze contreien als bbq gekend is (wat daarom niet beter of slechter is!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan