BasBQ
Beef en Steak

Koningsdag met poffertjes en patat.

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Hi BBQ vrienden,

Vorige week hadden we beter weer dan deze herfstdag en dat was maar goed ook want het was Koningsdag net als vorig jaar mocht die weer in eigen tuin gevierd worden en net als vorig jaar besloot ik toch wat van een markt te gaan houden. Normaal staan mijn dochter en ik al het oude kinderspeelgoed te verkopen en maken we er een leuke dag van.

Om Koningsdag toch een beetje speciaal te houden had ik vorig jaar al besloten om poffertjes voor de buurtkinderen te maken. Heel grappig om te zien dat ze nagenoeg niks onthouden, maar als je 2 weken van te voren aangeeft dat er met Koningsdag poffertjes zijn, staan ze rond lunchtijd voor je deur. Dit jaar deed ook de buurman mee en hij ging patat bakken, hopelijk gaat volgend jaar Koningsdag normaal worden (al is het alleen maar omdat de zolder uitpuilt) maar anders zoeken we nog iemand die pizza's kan bakken zodat we alle 3 p's aan kunnen bieden :)

Doordat de papa's en mama's die met de kinderen meekwamen ook wat drankjes mee hadden genomen :rolleyes: zijn er maar weinig foto's gemaakt....

In de ochtend begonnen we lekker wat boter te smelten..

20210427_105411.jpg


Vervolgens bakten we 4 uur lang heerlijke poffertjes op gietijzer met als hoofdrol meel en eieren van de lokale molen. Je proeft gewoon het verschil en het is daar altijd heel leuk om wat te kopen.

20210427_140737.jpg


De volledige crew is klaar om patat en poffertjes te bakken en uit te serveren.

crew.jpeg


Tja en dan was een foto van het eindresultaat ook wel leuk geweest, Gelukkig hadden we van de 8 liter beslag nog wat over en konden we de dag erna nog wat poffertjes voor lunch eten en alsnog een foto van een portie poffertjes maken.. De patat was helaas al op.

20210429_133447.jpg


De reacties in de buurt waren iig weer super en het was weer een mooie dag. Bedankt voor het kijken.
 
Klasse Richard, dikke pluim voor je outfit en vooral voor het lef die foto ook te delen! Poffers op gietijzer, dikke plus man. Die pan mag mee naar de camping van de zomer!
 
Poffertjes zien er mooi goudbruin uit.
 
Klasse Richard, dikke pluim voor je outfit en vooral voor het lef die foto ook te delen! Poffers op gietijzer, dikke plus man. Die pan mag mee naar de camping van de zomer!
Je kent me toch, geen schaamte 😀
 
Poffertjes zien er mooi goudbruin uit.
Dank je. Ze waren idd goed gelukt wat een beetje hitte van Gietijzer en boter niet kan doen. .
 
Gaaf! Poffertjes bakken op een Joy Stove 💪 :love:
 
Wat leuk. Daar had ik graag een portie van gelust 😁
 
Gaaf! Poffertjes bakken op een Joy Stove 💪 :love:
De Joy stove is 1 van mijn beste aankopen geweest. Heerlijk apparaat, afgelopen jaar meer buiten dan binnen gekookt.
 
Mooi gekleurde poffertjes gemaakt, heel wat moeten draaien met 8 liter beslag
 
Pofferdikkie das pas lekker 😎
Collega van me heeft ook z’n mooie poffertjespan voor op de Q. Die is er ook helemaal zot op.
Toc eens kijken of hij die niet eens uit wil lenen. Lijkt me een fijn dag besteding TOP
 
Tja, kinderen hebben een selectief geheugen. Mooi toch. Heb ik ook soms volgens mijn vrouw :cool:
Ik zeg dan dat dat komt omdat mannen altijd een beetje kind blijven. Kunnen we niks aan doen 😁

Mooi verhaal en schitterend gedaan allemaal.
Das een gezellige dag geweest.
Leuk man (y)
 
Van dit soort topics word ik echt warm van binnen. Geweldig kerel!
 
Mooi gekleurde poffertjes gemaakt, heel wat moeten draaien met 8 liter beslag
Ik heb standaard altijd teveel 😂Goeie 6 liter was op de dag zelf erdoor gegaan. Best veel voor zo’n pan idd maar leuk om te doen.
 
Pofferdikkie das pas lekker 😎
Collega van me heeft ook z’n mooie poffertjespan voor op de Q. Die is er ook helemaal zot op.
Toc eens kijken of hij die niet eens uit wil lenen. Lijkt me een fijn dag besteding TOP
Ja moet je echt eens proberen. Zeker met kids leuk om te doen, je tuin staat vol voor je het weet 😄
 
Tja, kinderen hebben een selectief geheugen. Mooi toch. Heb ik ook soms volgens mijn vrouw :cool:
Ik zeg dan dat dat komt omdat mannen altijd een beetje kind blijven. Kunnen we niks aan doen 😁

Mooi verhaal en schitterend gedaan allemaal.
Das een gezellige dag geweest.
Leuk man (y)
Dank je en bedankt voor de tip 😄
 
Van dit soort topics word ik echt warm van binnen. Geweldig kerel!
Bedankt! Echt leuk om eens te doen hoor, je buren worden er erg blij van en je leert de rest van de buurt ook direct kennen.
 
Poffertjes, wauw dat is heel lang geleden dat ik die gegeten heb, ze zien er heerlijk uit🤩 volgens mij heeft mijn zusje een gietijzeren poffertjes pan🤔 hmmm die moet ik maar ff bellen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan