Tot nu toe heb ik mezelf een beetje verwend met wat grotere stukken biefstuk voor een reverse sear, dus mijn gedachte was om maar eens een (goedkoop) kogelbiefstukje direct in een pan te doen, ook zodat ik de technieken wat beter onder de knie krijg. Dus: starter aan, kolen warm, gietijzer op laten warmen en toen het goed heet was kogelbiefstuk (met wat rub, daar had ik zin in voor de lunch) gebakken.
Dat was een tegenknapper (een tegenvaller en afknapper bij elkaar). Wat een taai ding werd dat. Ik denk dat het gewoon geen goede biefstuk was, maar goed, het was dan ook niet duur.
Met de restwarmte nog maar even wat eieren gebakken, die waren wel erg lekker.
Les voor volgende keer: gewoon een beter stuk vlees kopen en de goedkope biefstukjes laten liggen, tot ik een keer een vleesmolen heb.
Dat was een tegenknapper (een tegenvaller en afknapper bij elkaar). Wat een taai ding werd dat. Ik denk dat het gewoon geen goede biefstuk was, maar goed, het was dan ook niet duur.
Met de restwarmte nog maar even wat eieren gebakken, die waren wel erg lekker.
Les voor volgende keer: gewoon een beter stuk vlees kopen en de goedkope biefstukjes laten liggen, tot ik een keer een vleesmolen heb.