Beef en Steak

Kofta curry

Barbeknoei

Gerijpt
Geloof het of niet, maar curry is voor mij een vrij onbekend terrein. Ja, af en toe komt er eens een recept voorbij met een pakje boemboe., maar echt zelf je basis maken en iets uitgebreider te werk gaan is voor mij onbekend. Curry is niet mijn ding vind ik altijd...

Tijdens het zoeken kwam ik ook nog een ander recept tegen..... Draadje😋😋 Maar dit topic gaat over de kofta curry 😁.

Kofta curry, gehaktballetjes in een currysaus. Recept : https://cuisinevansabine.nl/kofta-curry/

Gehaktballetjes in currysaus, dat moet lekker zijn.... Eerst de balletjes gemaakt.

20210516_225341.jpg

Kruiden, gehakt, ei... Kneden en rollen maar.
20210517_175744.jpg

Voor het vrouwtje een vegetarische variant op basis van linzen, mungbonen en kikkererwten gemaakt.
20210517_155042.jpg

20210517_161556.jpg

20210517_162922.jpg

Zien er toch bijna hetzelfde uit 😁.
Deze heb ik eerst gefrituurd, zodat ze in de saus niet uit elkaar vielen.
20210517_165824.jpg

Dan de aubergines alvast garen.
20210517_154617.jpg

Uitje fruiten met wat kruiden, gember en veeeeel knoflook.
20210517_171811.jpg
20210517_171954.jpg

20210517_173622.jpg

Tomatenblokjes toevoegen een de saus mocht even pruttelen.
20210517_174219.jpg

Ziet er toch heerlijk uit. 😉

Dan de saus aan de balletjes toevoegen en nog even pruttelen.
20210517_181736.jpg
20210517_180404.jpg

Nog steeds als ik de foto zie krijg ik gelijk trek.
20210517_183446.jpg
20210517_184401.jpg

En hoe smaakte het?
Tja....... Mijn dochtertje wilde gelijk een boterham (2,5). Onze zoon heeft 3 happen op en ging toen over op de boterham (11mnd). En mijn vrouw... Die heeft net nog maar een boterham gepakt. 🤣🤣🤣🤣

Ondanks de tijd en energie die ik er in heb gestoken, was het gewoon niet echt lekker. Niet ons ding. Ik vond het nog wel te doen, maar ben bang dat we ons ding nog niet gevonden hebben 🤔🤔.

Laatst bewerkt:
Je heb er wel flink wat werk van gemaakt broer. De plaatjes zien er iig heerlijk uit. Daar krijg ik honger van.. Maar als ik jou conclusie zo lees...
Wat ontbreekt er aan dat het niet helemaal jullie ding was?

Laat ik maar gewoon eerlijk zeggen dat het er zalig uit ziet! Ik vind de vega-variant zo mogelijk nog interessanter! Dapper geprobeerd kerel!

Mooie gerechten gemaakt en genoten van de geur
Zonden dat het verschil tussen geur en smaak ver uit elkaar lag

Je heb er wel flink wat werk van gemaakt broer. De plaatjes zien er iig heerlijk uit. Daar krijg ik honger van.. Maar als ik jou conclusie zo lees...
Wat ontbreekt er aan dat het niet helemaal jullie ding was?
Tja, ik denk het kruidige in combinatie met de smaak. Ik hou dan meer van de Japanse, Chinese smaken (na Nederlandse keuken 😂😂😂).

Laat ik maar gewoon eerlijk zeggen dat het er zalig uit ziet! Ik vind de vega-variant zo mogelijk nog interessanter! Dapper geprobeerd kerel!
Mee eens. Ik verwacht deze ook nog wel vaker te maken. Ondanks de vele ingrediënten, valt het werk mee. Door te frituren zijn de ballen mooi stevig, maar ga een volgende keer toch eens proberen een burger mee te bakken. En nog iets meer structuur meegeven.

het is een heel project geworden zeg.
jammer dat het niet jullie smaak is, maar hey...... wie niet waagt....

top gedaan

Het ziet er super uit, als je had gezegd dat het super was had ik het ook gelooft 😄

Jeetje dat is balen dat het niet geworden is wat je ervan verwachtte. Gelukkig ziet het er wel mooi uit dus hopelijk heb je meer succes bij de fotowedstrijd.

Jeetje dat is balen dat het niet geworden is wat je ervan verwachtte. Gelukkig ziet het er wel mooi uit dus hopelijk heb je meer succes bij de fotowedstrijd.
Haha, ik heb een ander gerecht ingestuurd, wat wel lekker was 😁

Wel een mooi verslag gemaakt voor ons. Jammer vd smaak. Maar dan weet je iig zeker dat curry niet wat voor je is.

Het ziet er allemaal in ieder geval Heerlijk uit Remco, had het toch graag willen proeven.
India is een groot land met hele uitgebreide en verschillende keukens, Noord India heeft totaal andere Curry's dan Zuid India.
De Zuid Indiase keuken is ook veel pittiger dan Noord India om een voorbeeld te noemen.
Ook ik vermeed lange tijd de Indiase keuken omdat ik dacht dat het allemaal van die harde smaken waren. totdat mijn collega Amit uit Noord India mij gerechtjes liet proeven waar ik heel erg vrolijk van werd, van daaruit zijn ook de onderstaande (Fusion) recepten geboren.

Terug
Bovenaan Onderaan