Beef en Steak

Klopt deze smoker video?

meinonA

Stoker
Berichten
297

Hallo allemaal,

Ik zag deze promotie video van Buswhisky toen mij de laatste 15 seconden iets opviel wat volgens mij niet helemaal klopt.
Hier haalt de kok een gegrilde steak (met strepen) uit het indirecte deel van een smoker.

Nou kan het natuurlijk zijn dat hij al een reverse sear gedaan heeft en hem toen weer indirect heeft gelegd omdat de binnenkant niet de juiste temperatuur had, maar voor een chef die er vermoedelijk een opleiding voor heeft gedaan leek me dat toch wel een beetje raar.
Misschien ben ik het aan het over-analyseren, maar ik denk, ik deel m toch effe om te kijken of meerdere op dit forum een beetje vreemd vinden voor een prof.

Ben benieuwd
 
Waarom vind je dit perce raar? Eerst dichtgeschroeien en daarna indirect rustig laten doorgaren wordt vaak genoeg gedaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me er niet te druk over maken. Niets mis mee.
Veel te warm voor.
 
Ik vind er niets raars aan. Je hebt de 'reverse sear' en je hebt de 'initial sear'. Kan zijn dat hij de initial doet, waarbij hij eerst gaat schroeien/aanzetten en hem dan indirect nagaren tot de gewenste kerntempratuur.
 
Is gewoon een mooi gemaakt promotiefilmpje toch? Een steak met strepen ziet er gewoon lekkerder uit dus doe je dat zo.... ik vermoed overigens dat Ariël bij 30°C ook niet alle witte was ècht schoon krijgt! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan