BasBQ
Beef en Steak

(kleine) Chunck roast om mijn Grill Bill in gebruik te nemen.

 

Elf_Fantasy

Sprokkelaar
Berichten
40
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Grill Bill in gebruik genomen.
Omdat hij 5x niet boven de 250 graden mag komen heb ik besloten eerst wat low and slow te gaan maken.
Vandaag begonnen met (een klein stukje) Chunck Roast!
Niet het meest speciale stukje vlees, maar een leuke manier om te gaan spelen met de temperatuur.
Toen ik hem eenmaal een beetje op 110 graden had kon ik hem makkelijk 4 uur met rust laten. Hij bleef heerlijk op temperatuur.

Volgende week even kijken naar shortribs of pulled pork!

PXL_20211114_073541866.jpg
PXL_20211114_083944835.jpg


PXL_20211114_141014991.jpg

PXL_20211114_173644470.jpg
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Stoer apparaat vind ik die GrillBill nog steeds. Volgens mij ook goeie kwaliteit, online weinig klachten over te vinden! Veel plezier ermee en mooie eerste run zo!
 
Veel plezier met je Grill Bill, en dat stukje vlees ziet er heel lekker uit.
 
@Kyrti de grill bill is in principe gewoon de grill guru elite met stalen frame ipv RVS. Deze zit tegenwoordig niet meer in de collectie, maar zou me helemaal niet verbazen als deze uit dezelfde fabriek komt. Schaalgrootte (klein bedrijf dat alleen in hun webshop verkoopt) en een gekend ontwerp maakt denk ik dat je weinig klachten zult vinden.

Vlees ziet er goed uit, krijg er honger van. Ook mooi om te zien dat het maagdelijke witte ook er vanaf is nu :D
Ik denk overigens dat je de chuck bedoeld oftewel de onderrib die gek genoeg uit de schouder wordt gesneden ipv de rib:)
 
Oeh dat is goed gelukt! Vlees ziet er zeer sappig uit. Mooie eerste run!
 
@Kyrti de grill bill is in principe gewoon de grill guru elite met stalen frame ipv RVS. Deze zit tegenwoordig niet meer in de collectie, maar zou me helemaal niet verbazen als deze uit dezelfde fabriek komt. Schaalgrootte (klein bedrijf dat alleen in hun webshop verkoopt) en een gekend ontwerp maakt denk ik dat je weinig klachten zult vinden.

Vlees ziet er goed uit, krijg er honger van. Ook mooi om te zien dat het maagdelijke witte ook er vanaf is nu :D
Ik denk overigens dat je de chuck bedoeld oftewel de onderrib die gek genoeg uit de schouder wordt gesneden ipv de rib:)
Alles wat niet uit de BGE fabriek komt komt uit een van de twee Auplex fabrieken. Maar je kan en mag je eigen eisen daaraan stellen volgens de eigenaar van Grill Bill. Hij is daar vrij open in, verteld ook zo wat ze anders doen dan bepaalde andere. De matte look komt omdat hij 2x door de oven is geweest, ipv 1x.

En inderdaad, Chuck roast, of cheapo brisket.
 
Terug
Bovenaan Onderaan