BasBQ
Beef en Steak

Kleine brisket bij de Sligro

Marcdepark

Stoker
Berichten
298
Net weer eens bezoekje aan de Sligro gebracht, een paar mooie rib eyes voor dit weekend gescoord.

Nu is het altijd leuk rondsnuffelen daar, en kom je wel eens wat verassingen tegen. Dit is er dus een van, brisket kennen we allemaal maar dan als een flat/point of een whole packer.
Maar kleine stukken had ik nog niet eerder gezien, porties van ongeveer 1 kilo.

Heeft iemand hier enig idee hoe je die moet klaar maken. Is dit wel geschikt voor op de bbq?

6f56b2209b867c9f1c1b7c4648e45fcd.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
KWestie van uit proberen......
 
Kijk al het vlees kan op de bbq. Nadeel van zo’n klein stukje brisket is dat het relatief veel oppervlak heeft en dus gauw kan uitdrogen. Wat ik zou proberen is injecteren met jus indirect op 140C inpakken met jus tot het gaar is.
succes
 
Ligt ook wel heel erg aan de kwaliteit van het vlees. Zit er veel vet doorheen en voelt het stuk soepel? Zo ja, dan kun je er zeker wat mee op de BBQ.

Zo nee, dan zou ik 'm zelf laag roken (105-110) op notenhout tot de buitenkant er goed donker uitziet, inpakken met jus zoals Frans zegt en wanneer hij gaar is (zelfde priktest als bij normale brisket) in blokjes snijden en burnt ends van maken. In dat proces voeg je weer vet toe en dat helpt heel erg om het eindproduct sappiger te maken.
 
Bedankt voor de tips!

Heb dit stukje vlees laten liggen gisteren maar de volgende keer neem ik er eentje mee en ga ik het gewoon proberen.

Denk dat ik het als één stuk probeer te maken zoals Frits het adviseert.
Wordt het dan toch te droog (omdat het zo’n klein stukje is) dan kan ik er altijd nog burnt ends van maken zoals Jaap adviseert. En win win situatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hem onlangs gemaakt.
Zie hier

Zeker niks mis mee. Mij iets te zoet. Dus zou de volgende keer andere kruiden gebruiken, maar dat is persoonlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan