Beef en Steak

Klein rack, maar nice rack!

A3N

Stoker
Sinds alles op was vorige week nieuw vlees besteld. O.a. een Livar varkensrack besteld, soms wil je gewoon weer eens wat anders. Het rack viel wat kleiner uit dan ik had verwacht, maar ook een klein rack kan ik waarderen. 😉

Daarnaast kwam ik nog iets tegen wat ik een tijdje terug had gekregen. Potje mosterd uit Duitsland. Vanuit deze twee ingrediënten maar eens verder werken.

IMG_7852.jpeg

Tijd om aan de slag te gaan! Ik heb het rack ingesmeerd met de mosterd, daarop heb ik een rub gestrooid welke bestaat uit spg, verse tijm en rozemarijn.

IMG_7851.jpeg

Een paar uur later de KJ aan op 120c met een blokje appelhout. Ik breng het rack naar 55c alvorens de temperatuur te verhogen.

IMG_7855.jpeg

Uiteraard moet er ook iets van een glaze bij komen kijken. Vandaag maak ik deze van de volgende ingrediënten welke ik nog een klein beetje inkook.
- 100ml maple syrup
- 4el mosterd (deze mosterd is erg mild)
- Scheut whiskey-azijn
- blaadje laurier
- takje rozemarijn
- paar takjes tijm
- 4 jeneverbessen

IMG_7854.jpeg

Ondertussen blancheer ik ook nog wat plakken knolselderij, welke ik uitsteek. Later gaan deze op de bbq. Ook bereid ik aardappelpuree voor en maak ik nog even mosterdjus door wat mosterd aan jus toe te voegen en wat in te dikken.

Het rack komt op 55c en gaat van de bbq af, deze stook ik op tot 200. Het rack krijgt alvast wat glaze.

IMG_7858.jpeg

Nu gaar ik hem door tot 63c. Eerst direct, totdat de korst behoorlijk is, daarna nog even indirect met nog een laag glaze.

IMG_7859.jpeg

Tijdens het rusten grill ik de knolselderij en maak ik de puree af. Tijd om dit agvtje op de borden te doen. Rack trancheren. Puree op het bord, rack erop, wat tijm, knolselderij erbij en een beetje saus. Daar is ie dan voor deze maand 🙂. Zo klein als een rack wordt, maar nice.

IMG_7863.jpeg

Lekker. Ook eens gaan maken. Smak3lijk.
Die senf muhle ken ik wel.

• Leuk
Waarderingen: A3N
Je legt de lat weer bijzonder hoog. Lekker man!

• Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan