BasBQ
Beef en Steak

Kippie op een blikkie voor een stickie!

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Goedendag beste forumleden!

Afgelopen week mocht mijn dochter kiezen wat ze graag wilde eten. Na eerst de pannenkoeken gepareerd te hebben 🤗, was de keuze overduidelijk: kippenpootjes van de BGE. Zelf ben ik geen uitgesproken fan van kippenpoten, maar een kipfiletje gaat er altijd in. Daarnaast mis ik nog de nodige trofeeën in de vorm van stickers bij mijn BBQ Genootschap profiel, dus alles viel in elkaar! 😃👍

Voor de bereiding heb ik het simpel gehouden, kip lekker in een rub gezet, vervolgens geïnjecteerd met bouillon (Had ik in eerdere sessies nog niet eerder gedaan eigenlijk, maar zag dat het hier op het forum gedaan worden en vond het wel een goed idee!), blikkie met wat kruiden erin en gaan met die bana.. uhh kip! 🔥🔥🐔🔥🔥

Na een dikke 1,5uur was de kip mooi krokant vanbuiten en heerlijk gaar vanbinnen. Vervolgens nog wat frietjes en broccoli erbij en mijn dochter had een feestmaal! 🥳🤩 Wij hebben overigens ook heerlijk gegeten hoor! Het injecteren van de kip blijf ik overigens in de toekomst doen, ik merkte het wel terug in de kip!👍

Goed weekend alvast!

20210426_143325.jpg



20210426_144244.jpg



20210426_163051.jpg



20210426_174220.jpg
 
Altijd lekker zo'n BCC, gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker chicky. Ziet er goed uit. De brakken ook een beetje tevreden? Zal vast goed gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Lekker kippetje hoor! Dat zal gesmaakt hebben 😋. Gefeliciteerd met je sticker!
 
Mooi gekleurd kippie:love: gefeliciteerd met je Tok🥳
 
kip van de bbq is altijd lekker
mooi gedaan
gefeliciteerd met je sticker
 
Kiplekker. Van harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Hey Jasper, wat een lekker ding zeg, daar zou ik wel een hapje van willen hebben, maar te laat zeker.......?:ROFLMAO:
Gefeliciteerd met je tokkie(y)🔥
 
Lekker kippetje. Dat gaat er altijd wel in. Het is voor de kip een hoogtepunt van naar bestaan. 🤣
Gracias met je tokkie award. 🐓🐓
 
Kippie ziet er goed uit

Hoop dingen mooi samen gekomen zo 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan