BasBQ
Beef en Steak

Kippensoep op de kamado

 
 

Daniel_Mono

Sprokkelaar
Berichten
36
Zoals eerder aangegeven wilde ik een keer kippensoep maken op de kamado. Na wat goede tips hier heb ik de kamado indirect op 160 graden gezet.

Eerst even de kippenbouten aangebakken in de dutch oven. Vervolgens de groenten eens aangebakken in dezelfde pan. Daarna water toevoegen en gaan met die banaan.

Was uiteindelijk een heerlijke soep en een leuke ervaring rijker.

IMG_20211119_170628.jpg


IMG_20211119_160948.jpg


IMG_20211119_160652.jpg
 
Leuk gedaan kippensoep van de bbq. Voorbereiding is het halve werk in dit geval.
 
Lekker man, ik had alleen je bouten nog meer kleur meegegeven. Rustig 20-30, minuten sudderen in je DO met deksel, anders verlies je het vocht. (eventueel eerst wat rook geven direct op het rooster)... Maar super dit
 
Smakelijk! Ziet er lekker uit.
 
Lekker man, ik had alleen je bouten nog meer kleur meegegeven. Rustig 20-30, minuten sudderen in je DO met deksel, anders verlies je het vocht. (eventueel eerst wat rook geven direct op het rooster)... Maar super dit
Goede tip, dit neem ik mee in mijn notities voor volgende keer 👍
 
Ik ben ook dol op soep! Zat er aan de soep ook nog een bbq smaak? Kip bijvoorbeeld iets van rook meegegeven?
 
Ik ben ook dol op soep! Zat er aan de soep ook nog een bbq smaak? Kip bijvoorbeeld iets van rook meegegeven?
Nee dit keer nog niet. Had best gemogen denk ik. Ga ik volgende keer wel doen denk ik. Blijven experimenteren. Zou best nog een fijne toevoeging zijn.
 
Lekkere soep. Ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan