BasBQ
Beef en Steak

kippenpoot aan 't spit

 
 
 
 

Veluwse Bob

Pitmaster
Berichten
724
Bordje vol op wat groentes na van de Q.
4 kippenpoten, 1x zoete ui, 1 ½ rode paprika, 1x zoete aardappel.

Kippenpoten dag van tevoren in de marinade gelegd, soya, suiker & honing, uienpoeder, knoflook vers geperst.
Zoete aardappel apart, deze na +-1 uur eraf gehaald deels uitgeholt, gevuld met creme freche, kaas erover, terug wat zoete aardappelvulling erover, meer kaas en terug op de q om als geheel lekker op te warmen.


Huidje was op sommige plekken niet zoals gehoopt, komt door de "kamers" van de vochtige paprika die ik tegen de kip had gerijgt. Volgende x de boel van elkaar af houden dmv extra spiezen :)

Ps. gepost op verzoek van @baconstrips 😜

20240526_095412.jpg


20240526_102434.jpg


20240526_111251.jpg


20240526_111917.jpg


20240526_113025.jpg


20240526_113603.jpg
 
Dat ziet er goed uit Bob. Leuk dat je dit gepost hebt.
Leuk om ook soort van dagelijkse kost op de Q te kunnen bereiden. Zonder dat het altijd luxe/duur moet zijn.

Ziet er smakelijk uit!
 
De zoete aardappel blijft een erg lekkere toevoeging ook ;)!
 
Lekker bezig Bob 😋
Het hoeft allemaal niet zo fancy te zijn 👍🏻
 
Ziet er goed uit, maar wat is het nut van het spit als je kip indirect staat te draaien, de bedoeling van een spit is een directe verhitting schuin voor of achter. Maar die directe hitte dek je af met een druipschaal, of zie ik het verkeerd?
 
Ziet er goed uit, maar wat is het nut van het spit als je kip indirect staat te draaien, de bedoeling van een spit is een directe verhitting schuin voor of achter. Maar die directe hitte dek je af met een druipschaal, of zie ik het verkeerd?
Doe het wel vaker zo, werkt prima.



20240224_170209.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan