Beef en Steak

Kippendij met Koreaanse marinade

Timmeeh

Gemarineerd
Dit weekend maakten we hier thuis deze overheerlijke kippendijen. De inspiratie kwam van een recept van onze eigen @NasQ maar ik gaf er een eigen twist aan.

Begonnen met een marinade van gelijke delen Kewpie Mayonaise, Gochujang, sojasaus en een half deel sesamolie. Daarna naar smaak wat knoflook en gember toegevoegd. Alles samen in een ziplock-zak met 800 gram kippendijen. En toen lekker in de koelkast om goed te marineren.

Een paar uur later de Bastard op 220 graden met een halve maan steen erin, zodat ik ook een wat koelere zone kreeg. Want met dit soort marinades gaat het uiteraard hard 🔥

De kippendijen erop, en na een minuut of 3 alles een keertje gedraaid. En wat er toen al loskwam aan geuren… 🤩

IMG_4038.jpeg

IMG_4039.jpeg

Alles verplaatst naar de indirecte zone, om daar door te garen naar 76 graden. En toen: op een plankje, met wat sesamzaadjes. Prachtig gezicht, heerlijke geur, en alles was in een mum van tijd op. Lachende gezichtjes bij vrouw en dochters, mijn dag kan niet meer stuk 😁👍🏻

IMG_4040.jpeg

Bedankt voor het lezen!

Dat ziet er prima uit!
Maak regelmatig een batch klaar voor de lunch en Koreaanse smaken zijn ook favoriet.
Al is Cajun ook vrij populair

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan