BasBQ
Beef en Steak

Kippencupcakes ! !

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
Genootschappers,

Een beste tijd geleden kwam ik online de kippencupcake tegen. Vond ik zo leuk, dat ze op mijn lijstje gingen.

Vandaag had ik er zin in. Van kippendij. Dus eentje gemaakt met kippenhuid als buitenkant, gevuld met een tomatenvulling. En een versie met katenspek, gevuld met ricotta-bieslook-parmezaan vulling.

Als bijgerecht een knolselderij-gratin, maar spannender van smaakt dan op de AH-site. Want kruiden zijn onze vriend!

Al met al leuk om te maken! Ik heb veel plezier gehad. Als leerpunt wel dat de volgende X de cakejes na 20 minuten uit de vorm mogen, zodat de onderkant ook knapperig wordt.

E87F5DA7-5F63-430F-8F72-EF1953748A5B.jpeg

404A029E-25D0-47C8-9292-F1460B15A374.jpeg

FE14D8C4-ACE8-44BF-A983-698C8297F975.jpeg

E884AEF6-18D5-4066-B52B-24B180B458DA.jpeg

C2B88460-7464-44F6-9FF4-A7CF6FF7E980.jpeg
 
Hey man, wat een leuk en lekker idee. (y)
 
Zat laatst nog te denken, ik moet iets doen met de cupcakes die bij de Airfryer zaten, nou dit dus. Gaaf hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi gerecht geworden zo. Ik heb destijds voor een soort gelijk recept een cupcake bakvorm gekocht. Werkt ook heel mooi. Krijg hier toch wel weer honger van. Dat moet smullen geweest zijn.

Wat heb je nog aan de gratin toegevoegd?
Ik vind hem basic wel lekker bij de steak om zo de aandacht bij het vlees te houden. Wel vonden wij hem erg flauw. Mocht wel iets meer zout bij en oude kaas had vast meer pit gegeven.
 
Mooi gerecht geworden zo. Ik heb destijds voor een soort gelijk recept een cupcake bakvorm gekocht. Werkt ook heel mooi. Krijg hier toch wel weer honger van. Dat moet smullen geweest zijn.

Wat heb je nog aan de gratin toegevoegd?
Ik vind hem basic wel lekker bij de steak om zo de aandacht bij het vlees te houden. Wel vonden wij hem erg flauw. Mocht wel iets meer zout bij en oude kaas had vast meer pit gegeven.
De gratin kreeg gerookt paprikapoeder, garam massala, zout en peper, knoflook en thijm toegevoegd. Maakte het al veel smaakvoller. Er ik deed meer knolselderij dan aardappel. Prima gerechtje zo.
 
Ziet er geweldig uit.
Goede reden om de cupcakes bakvorm weer af te stoffen
Dank voor het delen
 
2e dag:

AC9528FC-A85E-421D-BD43-D283219E3AF6.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan