Beef en Steak

Kipgyros van het spit

• Onderwerp starter Onderwerp starter jpvw
  • Startdatum Startdatum

jpvw

Tondelzoeker
Sinds dit weekend een mooie LetzQ rotisserie in het assortiment!
Gelijk kippendijen meegenomen en de Big Phat Greek rub van Angus&Oink.
Vrouwlief zag de Hasselback potato prep set in de winkel en wilde die wel uitproberen, dus die er ook gelijk maar bij.

Kippendijen gerubd en een paar uur in de koeling.
Op het spit geregen en met 180 graden op de kamado. Met de Inkbird INT-11X-B, de draadloze bluetooth thermometer, er in, was de kerntemperatuur met twee uurtjes keurig op 74 graden kern.

De hasselback aardappeltjes hebben lekker een uurtje meegelopen, na een half uurtje weer gesmeerd. Deze keer gekozen voor olijfolie met Italiaanse kruiden, Sweet chili uit de molen van Verstegen en nog wat knoflook erbij. Ze waren heerlijk zacht aan de binnenkant, met een knapperig korstje.

Helaas geen foto's van het eindresultaat, maar de gyros met sla en knoflooksaus op een pitabroodje was heerlijk! Voor herhaling vatbaar!
0_IMG_20250216_150417_HDR.jpg
0_IMG_20250216_151121_HDR.jpg
0_IMG_20250216_151952_HDR.jpg
0_IMG_20250216_154543_HDR.jpg

Je bent niet de eerste die vergeten is om foto's te maken als het eten klaar is. :p
Gyros ziet er iig lekker uit zo op het spit.

• Leuk
Waarderingen: jpvw
Welk merk bbq heb je?wil graag voor m’n bastard urban large een rotisserie .
Alleen al de foto gaat t water al van in de mond lopen

Die vraag heb ik eens ooit aan een bbq winkel gesteld:
"Als je een Bastard model vanaf 2020 dan heb je de spit on Fire 22 inch nodig. De accessoires van The bastard passen ook op de Spit on Fire alleen de basket van The Spit on fire is beter".

NB: Deze foto's zorgen toch wel weer voor goede ideeën voor verjaardagscadeaus he...!

Ik heb een Masterbuilt kamado. Dat is eigenlijk een Kamado Joe Classic 1, maar dan in het zwart

Ik heb een Masterbuilt kamado. Dat is eigenlijk een Kamado Joe Classic 1, maar dan in het zwart
Dank je wel voor je antwoord 👍

Die vraag heb ik eens ooit aan een bbq winkel gesteld:
"Als je een Bastard model vanaf 2020 dan heb je de spit on Fire 22 inch nodig. De accessoires van The bastard passen ook op de Spit on Fire alleen de basket van The Spit on fire is beter".

NB: Deze foto's zorgen toch wel weer voor goede ideeën voor verjaardagscadeaus he...!
Ga ik hier voor kijken,had de pizza/rotisserie van bastard maar vond ik persoonlijk een onding,vandaar de vraag voor alleen een rotisserie 👍

Lekker hoor!

Ik moet toch ook echt nog eens een keer zo'n spit kopen hoor. Allememaggies

Terug
Bovenaan Onderaan