Beef en Steak

Kipdrumsticks probeerseltje

Pascal

Gemarineerd
Omdat ik last minute er achter kwam dat vrouwlief wat drumsticks uit de vriezer had gelegd moest ik snel wat verzinnen.

Ik heb nog een halve fles korean BBQ sauce staan van een eerder recept. Dit gebruik ik eigenlijk nooit dus vond het een goed idee om de drumsticks hiermee in te smeren tijdens de bereiding. Mooie manier om te zorgen dat ik die saus nog gebruik voordat hij over de datum gaat.

Dus drumsticks even inwrijven met wat goede olijfolie en een allpurpose rub. Bastard richting de 200 graden en maar zien wat het wordt.

20210326_165958.jpg
20210326_170034.jpg

Ik hoop dat het wat wordt.....

Die saus ken ik helemaal niet, ben benieuwd hoor! (y)
Eet smakelijk straks!🔥

Ze staan erop. Eerst maar even laten staan en dan aflakken met de saus.
20210326_180819.jpg

Na even wachten met een fijn drankje van een Amsterdamse brouwer. Een laagje van de saus er op gesmeerd. Krijg bijna een soort van kiplolly gevoel.

20210326_184420.jpg
20210326_184528.jpg
ik heb er nog steeds vertrouwen in en anders staat er nog wel een blik knakworstjes 🤣

Nou de knakworstjes konden in de kast blijven. Ik vond het een heerlijk maaltje en zeker voor herhaling vatbaar. De saus heeft een zoete Aziatische smaak die heerlijk overgedragen werd op de kip.

20210326_190915.jpg

Mm mooi stukje kip hoor, ben nu ook wel benieuwd naar die saus geworden.. hou van aziatische gerechten en bbq 😁

Lekker hoor.
Had graag geproefd

Lekker hoor. Kip is altijd feest van de Q. Ik ga deze saus ook eens mee nemen en proberen op kip. TNX voor de inspiratie.

Terug
Bovenaan Onderaan