Terwijl iedereen aan het genieten was in Zeewolde, heb ik me weer eens aan een BCC gewaagd. Lekker een rubje gemaakt van italiaanse kruiden, gerookte paprikapoeder en zeezout. Had geen bierblikje dus maar een blikje cola genomen, cola zelf opgedronken en gevuld met water en ketjap. Aangezien ze zeggen dat de inhoud er eigenlijk niet toe doet, toch maar iets van smaak toegevoegd. Het was een behoorlijke kip, 1700g, eigenlijk veels te groot voor ons drietjes maar het alternatief was een kipje van 800 g, dan krijg je weer zo?n scharminkeltje is ook niks. Ben gestart met een volle starter en was ik in het begin nog bang dat door de hitte de kip zou verbranden ben ik er ondertussen wel achter dat het velletje heel veel tegenhoudt en het vlees zelf niet snel uitdroogt. Na ongeveer 80? minuten gaf de thermometer ong. 90C aan en dat leek me een mooie temp om het kippetje van de bbq te halen. Het resultaat was een supermals kippetje. Hoewel ze zeggen dat het niet uitmaakt of er wel of geen blikje onderstaat mocht het resultaat er zeker wezen. Had er nog een paar blokjes rookhout bij gegooid dus er zat nog een subtiel rooksmaakje aan. Het enige lastige vind ik het blikje van de kip halen. Zou graag wat tips willen horen hoe jullie dat doen. Werd bij mij een beetje een knoeiboel.
kippetje staat klaar voor wat hitte
was een echt heerlijk kippetje
kippetje staat klaar voor wat hitte
was een echt heerlijk kippetje