BasBQ
Beef en Steak

Kip: Koreaanse kipsate van tante Miho

Ik ga deze vandaag maken, alleen heb ik de kip zonder bot gehaald bij de toko dus ik twijfel een beetje aan de verhoudingen van de marinade. Maakt dat iets uit? Gewoon van alles een klein beetje meer doen? Want 2KG zonder bot is natuurlijk anders dan 2KG kopen met bot en zelf fileren.
 
joethesmoker zei:
Ik ga deze vandaag maken, alleen heb ik de kip zonder bot gehaald bij de toko dus ik twijfel een beetje aan de verhoudingen van de marinade. Maakt dat iets uit? Gewoon van alles een klein beetje meer doen? Want 2KG zonder bot is natuurlijk anders dan 2KG kopen met bot en zelf fileren.

Maakt bij een marinade niet zoveel uit, anders maak je anderhalf keer de marinade.
Alles moet gewoon net lekker onder de marinade staan, ze hoeven er echt niet in te zwemmen
 
Geen eerbetoon teveel voor deze heerlijke sateh !!!!!!!!!!!!!
Dank u tante Miho.
 
Ik wil de sate volgende week gaan maken.
Om het een beetje in de zelfde sfeer te houden, wat eten jullie erbij ?

Greetz,
Blefke
 
BAMI:

DSC_3034_zps3d7598ec.jpg


Een eenvoudige maar heerlijke Bami, een vrij neutraal bijgerecht.

500 gr. mie koken in een sterke kippenbouillon, afspoelen met koud water en wat arachideolie goed erdoor roeren zodat het niet gaat plakken en verder uit laten lekken.
Ik hou ook altijd een veel kortere kooktijd aan dan de verpakking zegt (net niet al dente want je gaat hem nog opbakken en gaart dan nog door)

300 gram bacon bakken en in fijne stukjes snijden.
1 flinke ui snipperen
2 tenen knoflook
1 tot 2 preien in ringen.
Blokje trassie ter grootte van een erwt
1 tl. Sambal Oelek
lichte sojasaus (kikkoman)
Ketjap Manis, geen conimex Maar Kentel A of Medja of ABC, die laatste 2 vind ik het lekkerst.

Ui op laag vuur fruiten met trassi, dan knoflook erbij en even meefruiten gebakken en fijngesneden bacon (of ontbijtspek) erbij goed omhusselen en dan de prei kort meebakken de mie erbij goed doorbakken op smaak brengen met ketjap manis (medja) en sojasaus en een tl. sambal oelek.
 
Deze bami ziet er erg lekker uit  :)
Jammer genoeg mag ik dit NU nog niet hebben?Koolhydraten probleempje :-t
I'm on a diet  :-/
Maar dit ga ik zeker binnenkort zo maken.

THK
Blefke
 
blefke zei:
Deze bami ziet er erg lekker uit  :)
Jammer genoeg mag ik dit NU nog niet hebben?Koolhydraten probleempje :-t
I'm on a diet  :-/
Maar dit ga ik zeker binnenkort zo maken.

THK
Blefke

Man, wat doe je jezelf aan door op het forum te kijken.
 
Oud topic, maar voor hoe veel personen of hoeveel stokjes haal je zo ongeveer uit dit recept Ewald?
 
Jappert zei:
Oud topic, maar voor hoe veel personen of hoeveel stokjes haal je zo ongeveer uit dit recept Ewald?

Ongeveer 24-26 stokjes voor 2 kilo kippenpoten, (nog niet ontbeend)
 
Alright. Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Vandaag de marinade gemaakt maar ik vind toch wel dat je zo veel pezen overhoud in de stukjes sate, of gaat dat straks geen problemen opleveren?
 
Gilles zei:
Vandaag de marinade gemaakt maar ik vind toch wel dat je zo veel pezen overhoud in de stukjes sate, of gaat dat straks geen problemen opleveren?

Dat zijn dijen, maar die peesjes gaan geen probleem geven, ik snij uitstekende fliebers (peesjes) er wel zoveel mogelijk vanaf, maar dat is meer voor het oog en niet voor de smaak en textuur
 
Dat was een succes, de Koreaanse kipsat? van tante Miho, heb het recept exact gevolgd, het fileren was wel wat moeilijk maar ik heb niemand horen klagen, alleen lof over het recept van Ewald,  :D






merci voor het delen.
 
Marnix, dat ziet er geweldig uit!
 
 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Vandaag hier ook gemaakt, niks ten nadele van de andere klassieker van DanBras, maar deze zijn mijn favoriet!
Heerlijk!
 
Toegevoegd aan de reeds ellenlange ToQ-lijst.
Bedankt voor de inspiratie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan