Beef en Steak

Kip gemarineerd in gember met zoete tomatenjam.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hans
  • Startdatum Startdatum

Hans

BBQ Junkie
Al een hele tijd het idee gehad om een spatchcock chicken te maken maar na een eerste poging gemerkt dat het op m'n Webertje een OTG 47 niet ging passen. :(  (indirect maar een klein oppervlak waar een beetje kip niet op past.)
Dus die verdween in de oven.
Maar na wat rondsnuffelen en diep nadenken  :-? toch een oplossing gevonden voor dit euvel.

rDJSRbFl.jpg

DBMwpiQl.jpg

T9qjEwHl.jpg

Een pizza steen (ingepakt) op drie trommelsteentjes waar ik de briketten tussen laat branden.
't is een probeerseltje maar ik dacht dat het zo wel moest gaan.

Dus op naar de biologische hoeve en een mooie polderhoen aangeschaft.

YnlJCV6l.jpg

Bladerend in het grote Weberboek met mediterrane recepten kwam ik deze tegen
"Kip gemarineerd in gember met zoete tomaten jam"
Het leek ons een heerlijk recept om eens te proberen.

Omdat plaatjes meer zeggen dan m'n verhaaltje laat ik jullie graag de foto's zien.

vFTLt7jl.jpg

eiW4sX3l.jpg

4Mvs9v1l.jpg

l1JruE8l.jpg

14s2Pbwl.jpg

GO3oEyul.jpg

Op deze manier was het velletje niet knapperig maar het ging ons om het vlees en dat was heerlijk van smaak vooral in combinatie met de warme zoete tomaten jam (de volgende keer maak ik hem wel ietsje  pittiger)

Zeker een blijvertje.
Dank voor het meekijken.

Grts,  Hans.

Lekkerrr en een mooie oplossing met pizzasteen  :)

Mooi kippetje, ziet er erg smakelijk uit

Dat is een mooi kippetje.

Lekker hoor.
En slim aangepakt.

Voor een knapperig velletje moet je de kip inderdaad niet indirect bereiden. Maar ach, als het goed smaakt is het goed.

drdre67 zei:
Weer lekker aan het experimenteren  geweest.
Ziet er lekker uit.

Ja, lekker bezig geweest met een prima resultaat.  :)

Zo hans dat is een lekker kippie geworden :) heerlijk met wat sla en brood meer heb je niet nodig ;) ik heb dat boek ook en daar staan heel wat lekkere en verrassende recepten in B-) ik wil die kwartels verpakt in pancetta nog een keer proberen die lijken mij echt jummie :D

Jet zei:
Zo hans dat is een lekker kippie geworden :) heerlijk met wat sla en brood meer heb je niet nodig ;) ik heb dat boek ook en daar staan heel wat lekkere en verrassende recepten in B-) ik wil die kwartels verpakt in pancetta nog een keer proberen die lijken mij echt jummie :D

Je hebt gelijk Jet, als je van de Mediterraanse keuken houd staat hier echt veel lekkers in ;)

Ik ben gek van de mediterraanse keuken :x en de wijn en de mannen :D :-$

Jet zei:
Ik ben gek van de mediterraanse keuken :x en de wijn en de mannen :D :-$

Met de keuken kan ik heel erg met je meegaan maar van je laatste optie word ik niet zo enthousiast maar dat komt waarschijnlijk door m'n gene. ;)  :D. (ze kunnen vaak wel mooi zingen) :D

Terug
Bovenaan Onderaan