BasBQ
Beef en Steak

Kip en bier

 
 

mstevens76

Sprokkelaar
Berichten
27
Na allemaal die lekkere kippetjes hier op het forum dacht ik dat moet ik ook maar weer eens maken. Heb wel ooit een kippetje gemaakt maar dat was toen niet helemaal goed gelukt maar wel een sticker voor gekregen. Gezinsleden waren ook een beetje sceptisch toen ik weer opperde om een blik bier in kont van een kip te duwen. Maar toen het kippetje eindelijk na een uur 190gr. lekker op tempratuur was gekomen en voorzien van een lekker laagje kersenhout bleek de droge kip toch niet zo droog.....:p Volgende keer moet ik wel 2 kippetjes gaan maken want deze was te snel op.

20200423_161249.jpg
20200423_171217.jpg
20200423_171804.jpg


En voor mijn gevoel nu toch echt een sticker verdiend waar ik hem de vorige keer gekregen heb. :D
 
Lekker kippetje zo. En mooi op kleur. Oefening baart kunt zie je wel. Mooi dat het nu naar tevredenheid is.
Die gietijzerpannetjes waar de kip op staat moet ik eens in een aanbieding tegen komen. Lijkt me leuk om onder de kip wat aardappelen en groentes te garen. In het druipvet.
 
Lekker kippetje zo. En mooi op kleur. Oefening baart kunt zie je wel. Mooi dat het nu naar tevredenheid is.
Die gietijzerpannetjes waar de kip op staat moet ik eens in een aanbieding tegen komen. Lijkt me leuk om onder de kip wat aardappelen en groentes te garen. In het druipvet.
Dat is een goed idee, neem ik van je over. Top

Mooi kippie trouwens,

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ik, nou ja mijn vrouw heeft mijn pannetje ooit bij de Action gehaald. Dan ben je voor een paar euro klaar en het ding doet zijn werk.
 
Ook de Sligro heeft best veel leuke (kleine) gietijzeren pannetjes voor weinig geld.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mooi kippetje hoor.
Blijft erg lekker
 
Lekker kippetje zo. En mooi op kleur. Oefening baart kunt zie je wel. Mooi dat het nu naar tevredenheid is.
Die gietijzerpannetjes waar de kip op staat moet ik eens in een aanbieding tegen komen. Lijkt me leuk om onder de kip wat aardappelen en groentes te garen. In het druipvet.
nu bij de grill guru via de albert heijn in de aanbieding
 
Lekker kippetje zo. En mooi op kleur. Oefening baart kunt zie je wel. Mooi dat het nu naar tevredenheid is.
Die gietijzerpannetjes waar de kip op staat moet ik eens in een aanbieding tegen komen. Lijkt me leuk om onder de kip wat aardappelen en groentes te garen. In het druipvet.

 
Lekker kippetje zo. En mooi op kleur. Oefening baart kunt zie je wel. Mooi dat het nu naar tevredenheid is.
Die gietijzerpannetjes waar de kip op staat moet ik eens in een aanbieding tegen komen. Lijkt me leuk om onder de kip wat aardappelen en groentes te garen. In het druipvet.

Lijkt mij een plaatstalen zo te zien aan de klinknagels Bram zijn o.a. te koop bij Hoornbach en veul goedkoper. ;)
Niet zo'n kwaliteit natuurlijk maar werkt wel.
En voor af en toe een BCC voor mij mooi genoeg.
 
Lijkt mij een plaatstalen zo te zien aan de klinknagels Bram zijn o.a. te koop bij Hoornbach en veul goedkoper. ;)
Niet zo'n kwaliteit natuurlijk maar werkt wel.
En voor af en toe een BCC voor mij mooi genoeg.

Deze bedoelde ik Bram kwam nog een plaatje tegen:

 
Deze bedoelde ik Bram kwam nog een plaatje tegen:


Dat ziet er goed uit Hans. Zo iets bedoel ik. Heb ook ooit een zn pan gezien waarbij het gat open was. Waardoor de hitte ook makkelijk in de kip kon komen.
 
En dan geen blik erin Bram?

Zijn al veel soorten van gevogelte standaards waarbij je het bier dan ineen soort van beker kiept en dan telt de kip toch als BCC.
Trouwens even ter informatie het bier doet toch verder niets omdat het niets als je het zo gebruikt.
Als je bier wilt proeven moet je het injecteren.
 
Dan van het bier genieten en water in de can, hoef je het bier niet spillen 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan