BasBQ
Beef en Steak

Kennen jullie dit merk?

Zit er nog iets anders in? Of heb je gewoon de oven aan moeten zetten. Holymoly.
 
Dit was exact mijn waarneming afgelopen zondag toen hier de Q bijna stikte door de niet verwachtte asvorming bij test van deze bricos en de temp in de dome binnen een kwartier 40 graden zakte....zie ook mijn commentaar in eerste deel van dit draadje !
 
Zet maar op de zwarte lijst :)
 
Noskos +1 !!!
 
Haha. Toen ik deksel opende dacht ik eerst dat de briketten uit zichzelf waren gedoofd en dat ik dus nog wat over had. Toen schudde ik een beetje... Ongelofelijk.
De verpakking beloofde weinig as. Klopt, je houdt alleen wel veel andere bagger over.


Iemand nog een zakje kopen?  :-\
 
Zodeknetters, wat is dat voor rommel? Zo kun je lekker veel briketjes maken met lekker weinig carbon, goeie handel! Het nadeel is natuurlijk wel dat men het geen tweede keer koopt;)
 
en dan heb je het eigenlijk toch al 2 keer gekocht: de eerste en de laatste keer  :)
ik heb van de test van zondag j.l. nog 1 kilo over, gaat wel een keer met de andere kolen de pot in en dan finito...
 
Volgens mij slaat dat ecologisch op de verkopende partij  :'(
 
Was dat geen doos lavastenen? ;)
 
Dat heeft meer weg van bruinkool dan kokos ;)
 
Ja ik was er ook ingetrapt, ze waren goedkoop 4,98 voor 5kg bij vuur en rook. ( eigenlijk te mooi om waar te zijn )
Volgens de tekst op de zak leken ze me wel geschikt voor low and slow. Mion aangestoken en de temp bleef wel aardig stabiel, ongeveer 120 graden. Daarna zijn we de middag weg geweest en toen ik thuis kwam weer ff kijken hoe het ging. Het leek wel of ze niet verder hadden gebrand, alle brikketen lagen er nog met een klein beetje as er om heen. Maar schijn bedriegt, ze waren echt opgebrand maar een berg as waar je u tegen zegt. Gebruik ze nu alleen voor high and fast, volle starter en je haalt de 230 graden met gemak. Maar voor low and slow geen aanrader, heel heeeeeeeeeeeeeel veel as. Toch maar weer terug naar ecobrassa.
O ja, Bricos heeft nu ook ander soort bij vuur en rook, Bricos AA, "Proud sponsor of PureBBQ, Dutch BBQ team" toch maar even testen?
 
Het klopt dat de eerste batch van de Bricos niet zo'n groot succes was. De nieuwe batch (die eerdaags binnen is) is anders van samenstelling zodat de as deze keer wel van de briket afvalt en daardoor dus niet je vuur verstikt.
 
iemand ervaring met de '2e batch' of met de AA versie?
Ik heb 7 zakken :)( ) van de eerst batch, en idd... ze verstikken zichzelf. niet geschikt voor L&S...
 
Terug
Bovenaan Onderaan