BasBQ
Beef en Steak

Kennen jullie dit merk?

 
 
 

DutchCraftBeer

Kooltjesharker
Berichten
218
4BF59032-1322-49DB-80C2-14CD86A8B351-4665-000002416AA34A94.jpg


Roken slechts een klein beetje in de chimneystarter, mooie gelijke verbranding. Lijken alleen niet al te heet te worden. De verpakking claimt dat de briketten het drie uur uithouden. Dat kan ik (nog) niet beamen, want ik heb nog geen low-and-slow-sessie ermee gedaan.

Gekocht bij mijn lokale poelier. ? 4,75 voor 3 kg.

Iemand ervaring mee?
 
stuur als je wilt een zakje naar Frits toe, dan kan hij hem mee nemen in de briketten test
 
Zou me niets verbazen als het een her verpakking van Flamy is. (waar niks mis mee is overigens) Ik heb er zo wel meer gezien
 
Ik heb mijn 2 sessies gisteren met exact deze Bricos briketten uitgevoerd en kan dus verslag doen van mijn bevinding.
Ze zijn eiervormig en niet vierkant zoals de Eco's en/of de Flamy's.
De warmte in het begin is prima, ik had echter behoorlijk last van de asvorming toen ik na de Spiffs burgers (met toen mooie hete briketten en goede gloed) overging naar de sessie met de MOINK ballen.
Er vond dusdanig veel asvorming plaats dat de temperatuur in de dome binnen een kwartier van 145 C naar onder de 100 C inzakte.
Moest tot 3 x toe de deksel eraf halen om door de briketten te roeren en weer directe gloed te hebben en de sessie alsnog te kunnen laten slagen.
En dat is zonde, want if you're looking, you aint cooking...
Na zo'n 2,5 uur waren de briketten ook geheel opgebrand, alhoewel je zou denken dat de bakken nog half gevuld waren en weer as moest worden verwijderd.
Maar het bleek dat de schijnbaar nog aanwezige briketten alleen nog maar as was.
Vermoedelijk dus nogal wat vulmiddel in de compound.
Ik heb de 3 kg zak ook als testexemplaar gekregen, maar zal geen toekomstige koper zijn van deze Bricos.
Voor low and slow in de WSM zal het vlgs mij ook geen aanrader zijn.
Ik hoop dat deze bijdrage van nut is.
 
Er staat een zak briketten voor, maar ik ken het merk wel. Zijn lekkere biertjes :)
 
Gerard777 zei:
Er staat een zak briketten voor, maar ik ken het merk wel. Zijn lekkere biertjes :)

haha je bent scherp, maar idd goed bier
 
Gerard, jij blijft ook op de details letten.... :D
 
Gerard777 zei:
Er staat een zak briketten voor, maar ik ken het merk wel. Zijn lekkere biertjes :)

1AA2740A-3B69-450B-A5FE-ABA415C58212-5561-000002BBD07F7032.jpg


Sorry, het zakje stond ervoor. Zo goed? ;)

Overigens drink ik nu een Orval.
 
dit is wel echt real-time  ;)
 
RedFox zei:
Ik heb mijn 2 sessies gisteren met exact deze Bricos briketten uitgevoerd en kan dus verslag doen van mijn bevinding.
Ze zijn eiervormig en niet vierkant zoals de Eco's en/of de Flamy's.
De warmte in het begin is prima, ik had echter behoorlijk last van de asvorming toen ik na de Spiffs burgers (met toen mooie hete briketten en goede gloed) overging naar de sessie met de MOINK ballen.
Er vond dusdanig veel asvorming plaats dat de temperatuur in de dome binnen een kwartier van 145 C naar onder de 100 C inzakte.
Moest tot 3 x toe de deksel eraf halen om door de briketten te roeren en weer directe gloed te hebben en de sessie alsnog te kunnen laten slagen.
En dat is zonde, want if you're looking, you aint cooking...
Na zo'n 2,5 uur waren de briketten ook geheel opgebrand, alhoewel je zou denken dat de bakken nog half gevuld waren en weer as moest worden verwijderd.
Maar het bleek dat de schijnbaar nog aanwezige briketten alleen nog maar as was.
Vermoedelijk dus nogal wat vulmiddel in de compound.
Ik heb de 3 kg zak ook als testexemplaar gekregen, maar zal geen toekomstige koper zijn van deze Bricos.
Voor low and slow in de WSM zal het vlgs mij ook geen aanrader zijn.
Ik hoop dat deze bijdrage van nut is.

Die indruk had ik ook uiteindelijk.
Geen sterk merk dus. Terug naar de ecobrasa.
 
heren houd wel rekening met de enorme koude van de afgelopen dagen, dat vreet energie ;).
 
Frits, daar heb je een punt, maar de asvorming is m.i. niet weer cq buiten temp gerelateerd...ik heb nog een restant over en zal deze bij hogere temperatuur nogmaals testen.
 
Ben benieuwd. Ik heb inderdaad wel een hoop as in de WGA.
 
Een hoeveel ender is dat bokkegeweitje op de foto? Eigen trofee?
 
RedFox zei:
Een hoeveel ender is dat bokkegeweitje op de foto? Eigen trofee?

Haha. Nee, enige weken geleden hebben we een damhert uit zijn lijden moeten verlossen in de duinen. We hebben er voor gekozen om het dier te laten liggen voor de aaseters en dan zagen wij altijd de stangen af. Dit om eventuele trofeejagers voor te zijn. Ze liggen nu in de schuur.

Hier het dier zoals we het aantroffen:

B3610C28-CCD0-4B15-B7AA-839CD977473D-4665-0000024082D95B8D.jpg
 
de vossen zullen jullie dankbaar zijn!
 
F7BE34F0-67E1-4B96-9AC3-00219069A3FC-4665-00000240E6FAB903.jpg


Dan vind jij deze vast wel heeeel erg leuk. :)
 
Ja dat is de "vulpes vulpes" zoals hij in het latijn origineel heet...
Er staat er hier thuis ook eentje in de hal, zelf geschoten op 15 okt 2001, dag van de opening van het jachtseizoen.
Was een rekel van 9,8 kg.
 
Om even aan te geven hoeveel vulmiddel er in dit merk zit:

:-\

608C7C15-9FE9-435D-9BF4-42E3000B0750-333-0000002107C6612C.jpg


Edit: typo
 
Wooooooooooooooow!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan