BasBQ
Beef en Steak

Karbonaadje op de BBQ

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
Mijn slager had een mooi karbonaadje uit een belgische dikbil voor me gesneden vorige week, dus die moest er dit weekend maar eens aan geloven:
20130901_144021_zps9994fc8c.jpg

Ik heb 'm zelf een beetje getrimd voor de 'Tomahawk' look. Flink stuk vet aan de onderkant van het bot verwijderd en dit even uitgesmolten met wat provencaalse kruiden en knoflook om te gebruiken als afkwastsausje.
Het vlees laten garen op het ei bij zo'n 150 graden tot een kern van 45 en daarna kort afgebronst rond de 350 graden voor een crispy finish en een kern van ca 54 graden. Voor dat soort werk blijft een ei toch wel een heerlijk hanteerbaar apparaat. Schuiven open en brullen maar.
We hadden er een paar maiskolven bij (half gebeurd). Het monster woog namelijk bijna twee kilo en we waren maar met zijn 3-en (schandalig, ik weet het, mijn nederige excuses).
20130901_173807_zpsdc4483a2.jpg

20130901_173812_zpsab09e98f.jpg


En daarna smullen maar
20130901_174730_zpsa1faf1a5.jpg


Was dit lekker? Best wel  :D . Het was ook wel genoeg.
 
Ik moet nog ontbijten, is het op? Of kan ik een bordje koud komen halen?
 
Dominique zei:
Ik moet nog ontbijten, is het op? Of kan ik een bordje koud komen halen?

Sorry Mss D, het is op :(
 
Ziet er goed uit ik zat net een droge eierkoek  te eten.
 
dat is een best stukje vlees geweest
 
Mooi gemaakt ziet er heerlijk uit.
 
En weer loopt het water aan beide kanten het mondje uit!! :)
 
Mooi stukje koei zeg!
 
Dat dikbil is zeker niet overdreven zo te zien. Ziet er erg smakelijk uit !
 
2kilo:eek: ziet er super uit?
 
Uuhhh......ik lees dit nu net op mijn werk met nog een paar uur te gaan....bedankt  :-S
Krijg spontaan zin om nu snel alles uit mijn handen te laten vallen en naar mijn Q te rennen  :)
 
Wat een mooi stukje vlees zeg, geweldig.


En nu ook honger :(
 
holy moly..... dat is een lekker stuk vlees...... +1 voor dikke billen uuhm ik bedoel dikbillen
 
OMG dat ziet er goed uit. :D

*Note to myself niet meer om 22.00 uur forum lezen* :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan