BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare saté?

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
860
Vloeken in de kerk! Totaal geen fan van deze vraag, maar toch wil ik graag weten welke en waar ik dit het beste kan verkrijgen.

Binnenkort hebben wij een buurt feest met als thema bami en saté. Bij gebrek aan tijd om voor deze hoeveelheid (25 personen) sate te maken ben ik op zoek naar stokjes die ik gewoon kan kopen. ag zowel kip als varken/spek saté zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of er dus toch bestaan die wel lekker zijn. Het mag van mij rauw of voorgegaard zijn. De bedoeling is om ze uiteraard op een bbq klaar/af te maken.
 
Ik zou eens kijken bij een halal slager als het geen Indische saté hoeft te zijn. Die verkopen vaak gekruide kipspiezen voor een mooie prijs.

Anders de reguliere slager. Die heeft altijd ook kant en klare BBQ producten.

Andere optie kan een Toko zijn. Die maken ook hun eigen saté.
 
Laatst bewerkt:
In mijn beleving bestaat er geen echt lekkere kant en klare saté. Je bent namelijk altijd afhankelijk van de marinadekeuze van de slager. Sommigen zijn eetbaar, min of meer, maar écht lekker? Ik ken ze niet. Enkele de kip en varkens saté van Mora (zonder stokjes) is te pruimen, maar daar zit de saus al bij en heb je dus niets aan. Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt, maar als je dagje besteedt aan snijden, marineren en spiesen moet je toch en heel aardige hoeveelheid saté bij elkaar kunnen knutselen. En uiteraard zelf pindasaus maken, daar kan niets tegen op. Uitzondering, de "hot" variant van Calvé is een heel redelijke pindasaus. (groen dekseltje)
 
heb je een pasje van de hanos of sligro? daar koop je sate aan de stok per doos. bijv 40 stuks in een doos.
ff ontdooien en hup, op de bbq
 
Hier in België ken ik wel een paar slagers die er wel lekkere hebben. Maar dan moet je richting Leuven rijden en dat is misschien wat uit de buurt

Ik neem soms zelfs eens iets mee van een warenhuis hier, jaja zonde ! Maar ik ben zo geen moeilijke eter, en eigenlijk zijn die nog nooit tegengevallen. Kan het beter, uiteraard. Maar je kan ook gewoon "vals" spelen en daar nog een beetje kruiden op doen.

Kip en kalkoen stokjes neem ik gewoon mee hier van de carrefour of delhaize, zijn niet slecht en voor het gemiddelde publiek meer dan goed genoeg. Wat oregano/tijm/basilicum ofzo erop et voila
Rund stokjes dat is een hit en miss. Alhoewel onlangs hier uit de carrefour er meegenomen, waren kleintjes, maar waren zeer lekker.
Rund stokjes haal ik wel meestal bij een slager, die zijn altijd net iets malser

En spekfakkels die neem ik mee van de "buurtslager" (keten), die vnden ze hier het lekkerst.
Balletjes stokjes voor de kleinere komen uit van bij de "buurtslager".

Het moet daarom niet altijd van een keurslager komen, want dat is ook al een paar keer dik tegengevallen eigenlijk. Had vorige zomer hier nog een bon liggen van 50 euro voor bij een keurslager te spenderen, dus allemaal stokjes genomen. Die rundstokjes vond ik gewoon slecht. En is nochthans een slager waar ik vroeger al ging met mijn oma als ik daar was in de vakanties ofzo
 
Enkele de kip en varkens saté van Mora (zonder stokjes) is te pruimen, maar daar zit de saus al bij en heb je dus niets aan.

Dit lees ik met verbazing. Niet dat ik nooit uit gemak een Mora kipsaté bakje eet hoor, maar dat vlees is toch redelijk smakeloos en heeft geen goede textuur. Alleen de saus maakt het lekker.

Als je met een BBQ op het werk of bij een familiefeest nog niet betere saté dan die van Mora uit de diepvries hebt gehad, heb je wel slechte slagers in de regio.
 
Tja, weet je, men zegt dat er over smaak niet valt te twisten.
Maar ik vind dat als er ergens wél over te twisten valt, is het smaak. :)
 
Hier in België ken ik wel een paar slagers die er wel lekkere hebben. Maar dan moet je richting Leuven rijden en dat is misschien wat uit de buurt
Dat van die supermarkt wist ik al, want momenteel liggen er al van die arrosticini's te marineren voor straks die van die supermarkt komen :ROFLMAO:
Maar begin maar al via pb die slagers door te sturen (y):geek:
 
heb je een pasje van de hanos of sligro? daar koop je sate aan de stok per doos. bijv 40 stuks in een doos.
ff ontdooien en hup, op de bbq
Ik heb zeker pasjes van alle groothandels. Dus dat is een optie, en daar zie ik die dozen ook liggen. Vandaar ook dit topic, zodat ik meningen kan horen over hoe het smaakt. Hoe vind je ze smaken?

Ik kan ze natuurlijk altijd nog voor het bakken even bij kruiden of lakken..
 
Ik heb zeker pasjes van alle groothandels. Dus dat is een optie, en daar zie ik die dozen ook liggen. Vandaar ook dit topic, zodat ik meningen kan horen over hoe het smaakt. Hoe vind je ze smaken?

Ik kan ze natuurlijk altijd nog voor het bakken even bij kruiden of lakken..
Ooit, vroeger, in, in pre-bbq leven wel eens gekocht en ze bevielen goed.
Maar welke dat waren weet ik niet meer. Is misschien al 10, 15 jaar geleden
 
Vloeken in de kerk! Totaal geen fan van deze vraag, maar toch wil ik graag weten welke en waar ik dit het beste kan verkrijgen.

Binnenkort hebben wij een buurt feest met als thema bami en saté. Bij gebrek aan tijd om voor deze hoeveelheid (25 personen) sate te maken ben ik op zoek naar stokjes die ik gewoon kan kopen. ag zowel kip als varken/spek saté zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of er dus toch bestaan die wel lekker zijn. Het mag van mij rauw of voorgegaard zijn. De bedoeling is om ze uiteraard op een bbq klaar/af te maken.
Wat is binnenkort? Lijkt me dat als je nu de vraag stelt, je wellicht toch genoeg tijd (niet gerekend in jouw tijd, maar gerekend in het aantal uren vóór aanvang van de bbq) hebt om zelf te snijden, marineren en te rijgen. Alleen ketjap met wat gesnipperde knoflook erdoor als marinade bijvoorbeeld is misschien al lekkerder dan kant- en klare. Je kunt ook vragen of er mensen in de buurt zijn die willen rijgen.
En anders idd een doos van de Sligro en zelf een goede satesaus of pindasaus erbij maken.
Ben je de enige die voor sate moet zorgen? Ik haal uit 2kg kippendij ca 120 stokjes, ben ik ongeveer 2 uur aan het rijgen. Ik doe dat trouwens vaak tijdens een Formule 1 race, anders is het zo saai (het rijgen).....

Enkele de kip en varkens saté van Mora (zonder stokjes) is te pruimen, maar daar zit de saus al bij en heb je dus niets aan.
Zonder stokje? Lijkt me dan meer op een pakje Whiskas, want sate kun je dat dan eigenlijk niet meer noemen 😅😅
 
Hier in de regio zitten enkele “versmartken”, de wat kleinere supermarkten eigenlijk specifiek voor Turkse klanten. Daar zijn vaak voor een zeer schappelijke prijs kant en klare saté te halen… alhoewel nu ik het me bedenk moet je deze nog steeds zelf rijgen.
 
Wil hier ook graag mijn idee over geven.
Ik snap dat je er tegen op kijk om voor 25 pers saté te maken tijdrovend is , maar wel super lekker.
Ik zat ook een keer in de zelfde situatie, gasten op bezoek geen tijd om te marineren ( want de saté ligt bij mij 24 uur in de marinade)
Dus heb ik maar een grote pan Do pinda kip gemaakt er staan geweldige recepten op Google.
Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron.
Ik zou lekker de sate bij de slager bestellen. Naturel en zelf marinade er over.
En wanneer je slager geen lekkere sate heeft....... Heel snel een andere slager zoeken 😏

Ps. De Hanos verkoopt, misschien moet het besteld worden, ook naturel kipdijsate. 😜
 
Ik maak het ook bijna altijd zelf wel, maar een tijdje geleden noodgedwongen toch maar eens bij de Sligro gehaald en die was best ok. Trouwens, de gemiddelde Nederlander gooit er een halve liter pindasaus overheen. 🤣
Komt helemaal goed met kant-en-klare saté.
 
Wil hier ook graag mijn idee over geven.
Ik snap dat je er tegen op kijk om voor 25 pers saté te maken tijdrovend is , maar wel super lekker.
Ik zat ook een keer in de zelfde situatie, gasten op bezoek geen tijd om te marineren ( want de saté ligt bij mij 24 uur in de marinade)
Dus heb ik maar een grote pan Do pinda kip gemaakt er staan geweldige recepten op Google.
Succes
Sterker nog: als je ze pas na het bakken aan de stokjes rijgt, win je die tijd wel terug. Scheelt namelijk nogal wat tijd om al die stokjes om te draaien. Het marineren kost nauwelijks tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan