BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, Ronde 4?

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Even een vluggertje tussen door, kant en klare Heatermeters ronde 4?

Ik heb via de PB een aantal vragen gekregen wanneer ik weer een nieuwe batch heatermeters zou gaan maken. Tot nu toe heb ik dit een beetje afgehouden omdat ik eigenlijk wilde wachten tot versie 5 van de heatermeters, maar omdat het nu nog totaal onduidelijk is wanneer die klaar is voor productie en omdat ik nog 4 printjes en kastjes heb liggen waar ik anders toch niets meer mee kan heb ik besloten om toch nog maar een hele kleine batch heatermeters te bouwen

Het wordt weer versie 4.2 net zoals de vorige ronde.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.


De HM4.2 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe. Ik ben lang aan het zoeken geweest waar ik de benodigde extra onderdelen het goedkoopst zou kunnen inkopen maar sommige onderdelen (met name de connector) zijn zo lastig te krijgen in Nederland dat het voor mij niet mogelijk is om dit voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden, daarom kan ik de thermokoppel optie helaas niet aanbieden. 

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.

Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM 4.2 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.2.4 printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

Ik heb nog vier kastjes, 1 zwarte, 1 oranje en 2 blauwe, wie het eerst komt heeft de eerste keus, het zwarte kastje is op dit moment reeds gereserveerd.


Optioneel zijn;
?  Een set met 2 probes
?  Of een set met 4 probes
?  Een Auber 6.5 CFM blower  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
?  Een adapter voor de blower voor montage op een Kamado.  Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.

De prijs van de blowers en probes weet ik nog niet precies omdat ik voor deze kleine hoeveelheid waarschijnlijk geen korting krijg en ik niet precies weet wat de verzendkosten worden. Reken op ongeveer ?60 voor de blowers en op ?29 voor een set probes. Ik ga wel proberen om er een zo gunstig mogelijk prijs uit te slepen dus misschien valt het mee.


Bestellen kan per PB of via dit topic. Als jullie besteld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.


Complete HM;
1- linnemeijer      (blauw)
2- monnick.rawling  (zwart)
3- Abraham    (blauw)
4- seyned  (oranje)


Standby lijst;
1- robbertbbb
 
Ik las vandaag dat er een nieuwe versievan de Raspberry is die 6x sneller is.
 
Ren? zei:
Ik las vandaag dat er een nieuwe versievan de Raspberry is die 6x sneller is.

Die is helaas niet compatibel met de HM, wel jammer want dan was je pulled pork 6x sneller klaar! ;)
 
Nosmo zei:
Ren? zei:
Ik las vandaag dat er een nieuwe versievan de Raspberry is die 6x sneller is.

Die is helaas niet compatibel met de HM, wel jammer want dan was je pulled pork 6x sneller klaar! ;)
=)) =)) =))
 
Er hebben zich inmiddels 4 liefhebbers aangemeld dus iedereen die zich nu nog meld komt op de reserve lijst.
 
ik ga voor optie 1 alstublieft, voorkeur oranje dus, anders een andere.. dan maakt het mij niet uit..
?  een set met 4 probes
?  Een Auber 6.5 CFM blower  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
?  Een adapter voor de blower voor montage op een Kamado.  Deze zijn in verschillen de maten te krijgen. adapter voor de BGE large

mvg,
Robbert

 
Je bent weer lekker snel los, Piet!  :(
 
Ik ken de heathermeter nog niet zo goed eigenlijk. Ik kijk voorlopig altijd richting de guru toestelletjes, met het oog op een aankoop ooit.

Ik vroeg me gewoon af, zo'n heathermeter, valt dat makkelijk te bedienen of moet je al wat technische kennis hebben om het ding te kunnen programmeren?
 
Ik heb net de lijst even bijgewerkt, helaas was robbertbbb te laat dus die gaat op de standbylijst (sorry, maar het ging wel erg snel vanochtend).

Jullie krijgen allemaal een mailtje van me met de details en als de betalingen binnen zijn gaat de pret beginnen. Ik ben op het moment alleen wel op klus in Libanon en heb niet heel veel tijd dus heb aub even geduld met me als de communicatie een beetje traag gaat. :(
 
Sander72 zei:
Je bent weer lekker snel los, Piet!  :(

Ik probeer het een beetje exclusief te houden! ;)  Maar er komen dit jaar nog wel meer kansen denk ik!
 
Nosmo zei:
\helaas was robbertbbb te laat dus die gaat op de standbylijst (sorry, maar het ging wel erg snel vanochtend).

zonde, maar ach zo gaat dat.. ik ga het forum in de gaten houden!  ;)
 
Zie dat ik er bij zit. Top!
Als het nog kan liever blauw..
Super dat je dit doet hoor en succes in Libanon!
 
Even een korte update;

Alle betalingen zijn binnen en ik ben al druk bezig geweest met het bestellen van de onderdelen.
 
Alvast een beetje aan het bouwen geweest ;)

4.5ebatch-1a.jpg


4.5ebatch-2.jpg
 
Mooi!
 
Het schiet lekker op!  :D

4.5ebatch-3.jpg


De printjes zijn bijna klaar, ik mis alleen nog de joystickjes. Die zijn wel onderweg maar ik verwacht ze pas volgende week in huis te hebben. Verder wacht ik nog op de blowers en de speciale aansluitkabeltjes voor de blowers. Hopelijk is alles begin maart binnen en dan kan ik gaan uitleveren.
 
Je gaat lekker! Twee leuke dingen in het verschiet.. eerst een weekje wintersport..
 
Terug
Bovenaan Onderaan