BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare heatermeters ronde 10

avr zei:
Hang hem rechtstreeks aan Mn router, het vreemde is dat hij het wel gedaan heeft, voeding erin en gelijk een iP , 2 uurtjes later niets meer.

Kan je hem ook zonder router (DHCP server) koppelen via een switch of direct om uit te sluiten dat je router roet in het eten gooit.
 
Nee zit via de kabel en een horizon box, zie in de dhcp lijst het eerdere iP adres ook nergens meer staan
 
avr zei:
Nee zit via de kabel en een horizon box, zie in de dhcp lijst het eerdere iP adres ook nergens meer staan

Ik zou het zonder die Horizon box proberen in het verleden ook problemen mee gehad nu is deze een tv decoder en meer niet.  ;)
 
Het vreemde is dat ie prima gewerkt heeft! Maar het signaal komt zoieso via de horizonbox binnen , heb namelijk geen apart modem
 
Mijn HM is up and running. (In de woonkamer ;)) Het configureren ging allemaal prima. Geen problemen of uitdagingen.

Screenshot_20170412-210545_zpskjwuxeqh.png


Bezitters van een Primo XL + HT: welke instellingen raden jullie aan?

 
avr zei:
Het vreemde is dat ie prima gewerkt heeft! Maar het signaal komt zoieso via de horizonbox binnen , heb namelijk geen apart modem
Niet per ongeluk de netwerkkabel in de fan aansluiting gedaan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Nee
 
Met dank aan @Hansworst werkt ie weer , andere micro sdkaart met nieuwe software en hij was weer online.
 
avr zei:
Met dank aan @Hansworst werkt ie weer , andere micro sdkaart met nieuwe software en hij was weer online.

Op welke manier heb je een herinstallatie gedaan?
 
Kijk even in het HeaterMeter discussie draadje daar heeft@Hansworst het ingezet
 
Zo, na een valse start met een gecrashte sd kaart vandaag proef kunnen draaien.
Ging nog niet helemaal vlekkeloos omdat het WiFi bereik niet voldoende was, na het plaatsen van een acces point in Mn bbq hok geen problemen meer, ben nog een beetje met de pid instellingen aan het rommelen geweest maar draaid nu vrij constant.
87ffd1f40bbdbc5c76b6be8c2cc64ad9.jpg

f9819ea94a570d42cc31e5443e5074da.jpg

2c4802bcbcfd8c8e2a170e493755b567.jpg

b4db2ddfe76cad7eeee335f195430410.png

In het begin nog wat schommelingen en rare uitschieters maar lijkt nu vrij constant en reageerd snel op temp wijzigingen


 
Hallo. Ook ik heb nog een vraagje. Ik heb zelf een wsm47 en ik heb in eerste instantie de pid instellingen overgenomen zoals het in de handleiding staat.  Maar wat ik  mij nou afvraag: wat zijn de normaal genomen instellingen voor de lid open en voor de fan instellingen. In de handleiding staat perfect beschreven hoe je dat kan instellen maar wat een veel gebruikte instelling is kan ik nergens vinden. Is er iemand die mij hier antwoord op kan geven?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Gisteren een test run gedaan, helaas blijkt mijn wifi extender niet goed ingesteld te staan. Ik was zelf een paar uur weg, run voor niks gedaan :( . Gisteren aan het stoeien geweest met de instellingen van de extender en van de hm. de instelling van de extender lijkt nu goed (waarvoor dank Thijs90 !)alleen kon ik gisteren opeens alleen nog maar verbinden met de wifi en niet via lan. Hij gaf wel een ip, maar als ik deze intypte in mijn browser dan kon ik hem niet meer benaderen.
Nu denk ik dat ik iets te veel geprobeerd en getest heb want nu komt ie helemaal niet meer met een ip adres op de hm. hij is nog wel te benaderen onder een vast ip adres. Als ik nu bij de netwerk interfaces kijk, dan staan er allemaal vraagtekens en staat er achter elke interface : collecting data (als status). Is er een makkelijke manier om alles weer te resetten? De reset knop onder aan de pagina helpt niet. Of zit er niks anders op dan de sd kaart te formateren en alles opnieuw te installeren?
 
siempie zei:
Gisteren een test run gedaan, helaas blijkt mijn wifi extender niet goed ingesteld te staan. Ik was zelf een paar uur weg, run voor niks gedaan :( . Gisteren aan het stoeien geweest met de instellingen van de extender en van de hm. de instelling van de extender lijkt nu goed (waarvoor dank Thijs90 !)alleen kon ik gisteren opeens alleen nog maar verbinden met de wifi en niet via lan. Hij gaf wel een ip, maar als ik deze intypte in mijn browser dan kon ik hem niet meer benaderen.
Nu denk ik dat ik iets te veel geprobeerd en getest heb want nu komt ie helemaal niet meer met een ip adres op de hm. hij is nog wel te benaderen onder een vast ip adres. Als ik nu bij de netwerk interfaces kijk, dan staan er allemaal vraagtekens en staat er achter elke interface : collecting data (als status). Is er een makkelijke manier om alles weer te resetten? De reset knop onder aan de pagina helpt niet. Of zit er niks anders op dan de sd kaart te formateren en alles opnieuw te installeren?

Zou je mij eens kunnen schetsen hoe je alles hebt aangesloten? Als ik het goed begrijp, krijgt je hm nu van de router geen ip adres meer, maar heeft hij wel een vast op adres? Welk adres is dit?

 
Thom90 zei:
siempie zei:
Gisteren een test run gedaan, helaas blijkt mijn wifi extender niet goed ingesteld te staan. Ik was zelf een paar uur weg, run voor niks gedaan :( . Gisteren aan het stoeien geweest met de instellingen van de extender en van de hm. de instelling van de extender lijkt nu goed (waarvoor dank Thijs90 !)alleen kon ik gisteren opeens alleen nog maar verbinden met de wifi en niet via lan. Hij gaf wel een ip, maar als ik deze intypte in mijn browser dan kon ik hem niet meer benaderen.
Nu denk ik dat ik iets te veel geprobeerd en getest heb want nu komt ie helemaal niet meer met een ip adres op de hm. hij is nog wel te benaderen onder een vast ip adres. Als ik nu bij de netwerk interfaces kijk, dan staan er allemaal vraagtekens en staat er achter elke interface : collecting data (als status). Is er een makkelijke manier om alles weer te resetten? De reset knop onder aan de pagina helpt niet. Of zit er niks anders op dan de sd kaart te formateren en alles opnieuw te installeren?

Zou je mij eens kunnen schetsen hoe je alles hebt aangesloten? Als ik het goed begrijp, krijgt je hm nu van de router geen ip adres meer, maar heeft hij wel een vast op adres? Welk adres is dit?

Ik ben verder gegaan in het hetermeter discussiedraadje, pagina 29: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=5490.420

maar om op jouw vraag in te gaan. ik heb de extender op de router draadloos aangesloten en hierop zit mijn hm.
 
Wanneer komt de volgende ronde? Ik ben net nieuw op dit forum maar had graag mee gedaan :)
 
svda zei:
Wanneer komt de volgende ronde? Ik ben net nieuw op dit forum maar had graag mee gedaan :)

Begin volgende maand!
 
Terug
Bovenaan Onderaan