BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de tweede ronde!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Kant en klare Heatermeters, de tweede ronde!

Ik had al min of meer aangekondigd dat er een tweede serie Heatermeters zat aan te komen voor genootschapsleden die minder handig met de soldeerbout zijn.

Het was bij de vorige serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen.

Om dit bij de nieuwe serie te voorkomen wil ik het volgende gaan aanbieden;

- Optie 1: Standaard pre-build HM's als complete set met als opties de blower en een extra set probes net zoals bij de vorige serie.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.1 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen. Optioneel zijn hier ook probes en een blower bij te bestellen.

Mochten er na het project nog printjes over zijn gaan die in de losse verkoop.

De prijzen zijn helaas iets omhoog gegaan omdat ik deze keer liever bij betrouwbare dan bij hele goedkope leveranciers wil gaan inkopen.

De eerste optie komt op ?146,-- excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM 4.1 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick, twee probes, een grill clip en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?69,-- excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, rood, grijs (zilver), oranje en groen.

Optioneel zijn;
? Een Auber 6.5 CFM blower voor ?45,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM en er zijn div. adapters te verkrijgen voor andere BBQ's en die kan ik gewoon meebestellen. Kijk even op de Auber website voor de verschillende types en prijzen.
? Een extra set probes voor ?22,--

De prijs van de Auber blowers geldt alleen als ik er zes of meer bestel, anders worden die ongeveer een tientje duurder.

Er zijn 10 12 HM's en maximaal 4 bouwpakketjes beschikbaar voor forum leden.
De inschrijving loopt t/m 1 mei, en aanmelden kan via dit draadje of via een PM aan mij.


Aanmeldingen Complete HM;
Berry
Hannibal
Marc17960
Dominique
wasda
Alflies
ReneR
JohanD
Johnnybgood
coelho
Jw
litronic

Aanmeldingen Bouwpakket;
kloenie
FelixH
RemBrand
Rocker
 
Yep, voor mij de hele meuk en kant en klaar!

Ik ga dus voor optie 1 met de extra blower (ik heb een WSM 47 cm) en 2 extra probes!

PS: ik zie dat je mijn PM blokkeert?!
 
@ Hannibal: Ik zal mijn mail instellingen eens even controleren. Je staat op de lijst.
 
Twijfelend, vrouw lief aankijkend. Willen: Ja! Doen is 2. Je hoort het nog.
 
Graag, de complete set (optie1). Wel een vraag, is een extra blower en set proces verstandig? Ik gebruik de Wsm 47
 
Johnnybgood zei:
Ik Johnny 1 helemaal kompleet dus incl fan en probes
Kleur groen

Je staat op de lijst!

Bij deze heb ik 10 aanmeldingen! Jullie krijgen waarschijnlijk morgen een PB van me met de betalingsgegevens en een bevestiging van jullie bestellingen.
 
Hoi Piet,
Voor mij ook graag de Auber fan en extra probes en een zwarte behuizing.
 
Voor mij bouwpakket met Fan please.
zwarte case.

Alvast bedankt voor al je moeite
 
@kloenie: Je staat er bij!

Bij deze heb ik 10 aanmeldingen! Jullie krijgen waarschijnlijk morgen een PB van me met de betalingsgegevens en een bevestiging van jullie bestellingen.

We hebben een afzegging, dus er is weer plaats voor nog ??n liefhebber.
 
Zie PM :)

edit: ook als vraag aan Piet gesteld, maar wellicht zijn jullie eerder: Vanwaar de optie tot een extra set probes? Slijten deze/gaan ze vaak kapot, of is er een andere reden?
 
@ coelho: Ik heb je op de lijst gezet.

JohanD zei:
....Wel een vraag, is een extra blower en set proces verstandig?....

coelho zei:
..... Vanwaar de optie tot een extra set probes? Slijten deze/gaan ze vaak kapot, of is er een andere reden?

Het is mogelijk om vier probes aan te sluiten op een HM, ??n voor de BBQ temperatuur en drie vleesprobes om de kerntemperatuur van het vlees te meten. Voor veel mensen is ??n vleesprobe echter wel genoeg dus daarom lever ik standaard maar twee probes mee. Als je wel meer probes wilt gaan gebruiken heb je de optie om er nog twee mee te bestellen.

Mijn ervaring is dat de probes bij normaal gebruik lang mee gaan. Ik lever de nieuwe "high heat" uitvoering van de probes, hierbij zijn de twee zwakke punten van de oude probes (waterdichtheid en temperatuur range van de kabel)verbeterd. De probes zijn trouwens ook gewoon te koop bij de Nederlandse importeur van Maverick.

Ook de blower zal niet snel defect raken denk ik, maar hier zul je na verloop van tijd wel wat slijtage kunnen krijgen. De blowers zijn rechtstreeks te bestellen bij Auber maar het probleem is wel dat de verzendkosten erg hoog zijn als je er maar ??ntje besteld. Het is trouwens wel een erg prettige firma om zaken mee te doen.
 
structor zei:
Top weer Piet, je bent hard op weg naar forum held!!!

Als we weer mogen kiezen wordt dat de kortste Pietendiscussie ooit in NL :)
 
Jw zei:
Is er nog eentje?

Als ik nu toch al genomineerd wordt voor forumheld kan ik natuurlijk niet anders dan met mijn hand over m'n hart strijken en er nog eentje bouwen.  ;)

Ik heb twee afzeggingen gekregen van mensen die me buiten het forum om benaderd hebben. Dus naast Jw is er plaats voor nog een liefhebber.

Welke kleur en welke opties wil je hebben?

 
Nosmo zei:
@ coelho: Ik heb je op de lijst gezet.

JohanD zei:
....Wel een vraag, is een extra blower en set proces verstandig?....

coelho zei:
..... Vanwaar de optie tot een extra set probes? Slijten deze/gaan ze vaak kapot, of is er een andere reden?

Dank je voor de uitleg, ik hou het op de "standaard" set.

Het is mogelijk om vier probes aan te sluiten op een HM, ??n voor de BBQ temperatuur en drie vleesprobes om de kerntemperatuur van het vlees te meten. Voor veel mensen is ??n vleesprobe echter wel genoeg dus daarom lever ik standaard maar twee probes mee. Als je wel meer probes wilt gaan gebruiken heb je de optie om er nog twee mee te bestellen.

Mijn ervaring is dat de probes bij normaal gebruik lang mee gaan. Ik lever de nieuwe "high heat" uitvoering van de probes, hierbij zijn de twee zwakke punten van de oude probes (waterdichtheid en temperatuur range van de kabel)verbeterd. De probes zijn trouwens ook gewoon te koop bij de Nederlandse importeur van Maverick.

Ook de blower zal niet snel defect raken denk ik, maar hier zul je na verloop van tijd wel wat slijtage kunnen krijgen. De blowers zijn rechtstreeks te bestellen bij Auber maar het probleem is wel dat de verzendkosten erg hoog zijn als je er maar ??ntje besteld. Het is trouwens wel een erg prettige firma om zaken mee te doen.

Dank je wel voor de uileg, ik hou het op de "standaard" set.
 
De standaard set graag ik heb een ei medium
 
Sorry vergeten een oranje graag;) ( nog een vraagje ik heb een blower van bbq guru met adapter kan ik deze gebruiken????
Anders ook graag een blower er bij graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan