Beef en Steak

Kamados onder overkapping afzuiging

En om een idee te geven van de overkapping wat inmiddels meer een veranda is geworden.
Rechts achter in de hoek de plek waar de afvoerbuis
20220831_173316.jpg
door de golfplaten ging.

Mooie plek zo!

Maar het is nu echt een "broeikas" Stilstaand kan het met het zonnetje erop fors oplopen.
Ik heb zelfs met watergevuld PVC zien vervormen onder dit soort omstandigheden.

Idee achter mijn reactie is: als je hem aanzet als de temperatuur onder het dak te hoog dreigt te worden dan zal hij de fan koelen en kan je schade voorkomen. In werking zal ook in de zomer de temperatuur waarschijnlijk voldoende dalen als er luchtstroming is.

Dank, we zijn er ook superblij mee.
Is ruim en is eigenlijk multifunctioneel.
In de warmere periodes schuifdeuren open en dan is het er best vertoeven.

Idee achter je reactie snapte ik, maar de ervaring die ik had deed zich vorige zomer voor.
Nu op dit moment nog steeds in afwachting van de idee wat het beste zou kunnen werken voor de afzuiger.
Het komt voor dat we er in de zomer soms een maand of 2 niet zijn in verband met werk, en dan kunnen we dus niet reguleren door de ventilator aan te zetten.

Om in ieder geval iets aan warmte af te voeren en als bijkomend voordeel ook nog wat rook, een pijp met trekkap van meer dan een meter zo hoog mogelijk ingehangen, met provisorisch gebogen beugels en wat hout aan de onderzijde aan het dak bevestigd.
Vrij van de golfplaten en boven gedicht met rubber vijverfolie en kit.
Niet het meest stabiele, maar werkt wel.
Wanneer meer tijd (en geld) kijken naar een oplossing voor een ventilator buiten.

Zelf hebben we een serre van glas aan het huis.
Daar is de 50 graden wel eens aangetikt.
Zit ook een zonnescherm op maar bij afwezigheid...........
Met bovenin wat lucht ramen en de deuren op een kier gaat het al veel beter.
Je zou kunnen overwegen om de ventilator te automatiseren en op temperatuur vanzelf aan te laten gaan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Is een optie, maar zoals gezegd wanneer meer tijd (en geld).
Momenteel weer in voorbereiding voor 5 weken buitenland.
En ik blijf met de opgedane ervaring een beetje huiverig voor weer een kunststof behuizing.

Terug
Bovenaan Onderaan