Beef en Steak

Kamado kopen

martijn8

Tondelzoeker
Goedemiddag allemaal!

Ik ben op zoek naar een green egg of een kj classic 3 maar vindt nergens iets van goede aanbiedingen op het moment.

Iemand een idee wanneer deze komen?

Fijne paassen!

Wanneer deze in de aanbieding komen? Tja, dat is de grote vraag.
Van de twee merken die je noemt, zie je zelden aanbiedingen. Soms zijn er wel verkapte combideals – dan krijg je er een hoop accessoires bij. Maar dan ben je nog steeds ruim €2300 kwijt als je een Large neemt.

Big Green Egg heb ik nog nooit echt in de aanbieding gezien; geen stuntprijzen. Kamado Joe zie je nog weleens onder de €2000 gaan voor een kale Joe 3. (maat van me kocht er zelfs een voor 1800 euro bij de bosrand vorig jaar met een joe tiserie maar dat was een opruiming)

Maar goed, dat ben je dus gewoon kwijt voor deze twee merken uit het A-segment.
Met een snelle zoekopdracht op Google – Kamado Joe aanbieding of Big Green Egg aanbieding – kom je zeker leuke combideals tegen.

Succes met je zoektocht, en welkom op het mooiste BBQ-forum!

Black Friday komt nog wel eens een aanbieding. Het vervelende is alleen dat je dan een nieuwe kamado hebt als het lekkere BBQ weer voorbij is.

Mijn Grote Groene Vriend en ik zijn nu ruim 10 jaar samen... ik geniet er dagelijks van. Vaak smeulend en gloeiend, soms alleen als uitzicht, maar elke dag met veel plezier. Sinds die aankoop is de prijs alleen maar gestegen...

Geluk is te koop. Doe het nu.

Laatst bewerkt:
Wat is budget? En wil je alleen een kamado of ook een onderstel? Denk ook aan accessoires die je zeker weten nodig hebt.

Mijn Grote Groene Vriend en ik zijn nu ruim 10 jaar samen... ik geniet er dagelijks van. Vaak smeulend en gloeiend, soms alleen als uitzicht, maar elke dag met veel plezier. Sinds die aankoop is de prijs alleen maar gestegen...

Geluk is te koop. Doe het nu.

Schitterend verwoord weer .
"Echte liefde ".

Maar de aanbiedingen zie je vooral aan het eind van het seizoen/ buiten het seizoen.
Uitzonderingen daargelaten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Echte aanbiedingen zijn er niet voor de kamado zelf, vaak alleen accessoires.

Ik heb mijn BGE Large 2e hands gekocht bij BBQ Experience. Hij is 2e hands via de winkel en heb er dus volledige garantie op. Dat scheelde aardig in de prijs. Ik verwacht dat de prijzen enorm gaan stijgen met de acties van Trump aan de overkant van de grote plas. Ik zou NU een kamado kopen.

Echte aanbiedingen zijn er niet voor de kamado zelf, vaak alleen accessoires.

Ik heb mijn BGE Large 2e hands gekocht bij BBQ Experience. Hij is 2e hands via de winkel en heb er dus volledige garantie op. Dat scheelde aardig in de prijs. Ik verwacht dat de prijzen enorm gaan stijgen met de acties van Trump aan de overkant van de grote plas. Ik zou NU een kamado kopen.
Vooral voor de Big Green Egg. Die wordt namelijk niet in de VS gemaakt, maar in Mexico. De stalen onderdelen (zoals het onderstel en scharnieren) komen wél uit de VS. Door de zogenaamde "tariffs" (importheffingen) betaal je dus twee keer: van Mexico naar de VS, en daarna van de VS naar Europa. Het zou me dan ook niet verbazen als er 20–25% bovenop de prijs van een BGE komt.

Kamado Joe dan? Die wordt volledig in China gemaakt, dus die heeft minder last van dat soort tarieven bij export naar Europa.

En dan heb je nog Primo – die wordt volledig in de VS geproduceerd. Als die naar Europa worden geïmporteerd, kun je verwachten dat ook daar de prijzen gaan stijgen.

Terug
Bovenaan Onderaan