BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe SloRoller bladdert af

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
157
Zijn er meer mensen die hebben dat van de Kamado Joe de verf van de SloRoller afbladdert? En nee ik heb de SloRoller niet gebruikt op hoge temperaturen, alleen maar voor de low&slow rooksessies als pulled pork, spareribs e.d. De KJC3 staat ook altijd binnen onder de Kamado Joe hoes.

SloRoller-bladderen.jpg
 
Yup, heb ik ook. Komt door bepaalde stoffen in het vet wat er op druipt. Ik maak me niet druk om, sloroller is van aluminium, dus roest niet. Tsja, het wordt lelijker, maar hij hangt toch niet in de woonkamer aan de muur. En het eten smaakt er ook niet minder door.

De top vent/kontrol tower vind ik een vervelender probleem, wanneer die verf eraf bladerd kan het in je eten komen.
 
Heb ik ook, (nog) niet zo extreem als jou.

Kan me er niet zo druk over maken.
 
Claim indienen bij KJ, dan sturen ze een nieuwe op, waar je uiteindelijke hetzelfde probleem mee krijgt.
Ik vind de twee reacties hierboven altijd wel bijzonder. Alsof je een nieuwe auto koopt en je velgen gaan roesten... Het functioneert idd nog prima en roesten doet het niet, maar optisch vind ik het toch afbreuk doen.
 
Nee, geen last.. die van mij ziet er nog goed uit..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik vind de twee reacties hierboven altijd wel bijzonder. Alsof je een nieuwe auto koopt en je velgen gaan roesten... Het functioneert idd nog prima en roesten doet het niet, maar optisch vind ik het toch afbreuk doen.
Ik snap wat je bedoelt, maar sloroler is een gebruiksvoorwerp wat in je bbq logt en sowieso vet op druipt en aanslag van rook op komt en andere effecten van de hitte. Je ziet het alleen wanneer je je kamado open doet. Een rooster houd je ook niet mooi schoon
Als dit soort problemen zouden voordoen aan de buitenkant van de kamado zou ik er anders op reageren. Dat is iet waar je continue tegenaan kijkt (of je rood nou mooi vind of niet)

Maar ook van kamado joe zou je ondertussen verwachten dat ze wel een oplossing voor het verf probleem zouden hebben, gezien al jaren alle issues met de top vent zou je hopen dat ze een andere coating zouden vinden wat tegen creosote en vetzuren kan, of anders onbehandeld blank aluminium laten.
 
Als het aluminium is zouden ze het beter anodseren.
Kan in alle kleuren en is zeer goed hitte bestendig.
 
Ik heb het een beetje maar niet zo erg als jij.
Ik maak mij er eerlijk gezegd ook niet zo druk om :)
 
Ik snap wat je bedoelt, maar sloroler is een gebruiksvoorwerp wat in je bbq logt en sowieso vet op druipt en aanslag van rook op komt en andere effecten van de hitte. Je ziet het alleen wanneer je je kamado open doet. Een rooster houd je ook niet mooi schoon
Als dit soort problemen zouden voordoen aan de buitenkant van de kamado zou ik er anders op reageren. Dat is iet waar je continue tegenaan kijkt (of je rood nou mooi vind of niet)

Maar ook van kamado joe zou je ondertussen verwachten dat ze wel een oplossing voor het verf probleem zouden hebben, gezien al jaren alle issues met de top vent zou je hopen dat ze een andere coating zouden vinden wat tegen creosote en vetzuren kan, of anders onbehandeld blank aluminium laten.
Wanneer ze mij hadden verteld dat de kamado zwart wordt van binnen, ok. Wanneer ze hadden verteld dat het rooster vies wordt en niet meer als nieuw krijgt, ok. De slowroller had ik, mits ik het wist, ook geaccepteerd. Alleen de topvent, waar je bij gebruik iedere keer aan zit en continu tegen aan kijkt, irriteert mij.
Wanneer ze dat op voorhand hadden verteld, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
 
Ik had het aangemeld bij Kamado Joe en kreeg vandaag antwoord:

Bedankt voor uw email.

Helaas valt u buiten onze garantie. 2 jaar garantie op diverse onderdelen en zelfstandige accessoires

Kamado Joe® garandeert dat alle diverse onderdelen gebruikt in deze Kamado Joe®-grill en -roker (inclusief, zonder beperking, de thermometer, pakkingen en iKamand-regelingen) en eventuele Kamado Joe-accessoires geen materiaal- en productiefouten zullen vertonen gedurende een periode van twee (2) jaar.

Vanwege het open vuur van de grill en de hoge hitte die wordt gebruikt om te koken, is het vrij normaal dat er wat losse coating aanwezig is.

Dit heeft echter geen invloed op het gebruik van uw accessoire en daarom heeft het geen zin om het artikel op dit moment te vervangen.

Ik wil u er bovendien op wijzen dat de houtskool en het vet uit voedsel creosootvorming veroorzaken, een zure substantie die zelfs door de sterkste verf heen brandt.

De beste manier om dit te voorkomen is regelmatig schoonmaken en ervoor zorgen dat u elke keer verse houtskool gebruikt.

SloRoller en is vervanging dus niet nodig.

Mocht u de SloRoller wel willen vervangen kunt u een nieuwe aanschaffen bij een van onze partners.

https://international.kamadojoe.com/nl-eu/pages/find-a-dealer
 
Denk niet dat verse houtskool enig verschil maakt 😉.
 
Ze moeten met iets aankomen @Frits . Iedere keer hetzelfde antwoord en het opsturen van hetzelfde vervangartikel, wordt ook ongeloofwaardig.
Ik heb inmiddels weer een nieuwe topvent 😉
 
Ik heb ondertussen alweer een nieuwe, maar die laat ik nog lekker in de doos zitten.
Ik ga eerst eens kijken of ik er met een staalborstel nog meer verf af kan krijgen.
Als er geen verf meer op zit, kan het ook niet meer op m’n eten vallen.
IMG_1478.jpeg
IMG_1477.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan