BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe Junior

netjes hoor, veel plezier er mee
 
Is een heel fijne q met alles er op en er aan. Ideaal als je niet teveel mensen hebt. Ik gebruik hem heel veel.
 
Wilde graag een Kamado voor de camping. De mini max van BGE vond ik te duur. Wil je kwaliteit en garantie en iets minder betalen dan kom je uit op de Kamado Joe junior. Fijn apparaat. Heeft iemand nog tips voor het vervoeren van zo'n apparaat?
 
Mooi ding!
Ik ga binnenkort de KamadoJoe Classic 18" halen denk ik.

Weet u hoe het zit met de garantie, etc?
 
Garantie is goed. Op het Keramiek levenslang (voor de eerste koper, vervalt dus wanneer je hem 2e hands koopt). 5 jaar op het metaal. 3 op de Heat Deflector and Pizza Stone. 1 jaar op het vilt en de thermometer. Big Green, Kamado Joe, Primo, Grilldome, allemaal een prima keuze. Fabrikanten staan, gezien de garantie, echt achter hun product.
 
Kleine side-note: bij mijn KJJ waren de vuurkorf en ring gebarsten, en hoewel de Nederlandse verkoper er totaal niet moeilijk over deed, duurde het a) heel lang voordat ik de vervangende onderdelen binnen had (okt-feb), en b) hij zei dat ze dat maar 1x vervangen.

Overigens doet hij het nog prima met barsten en heb ik de nieuwe onderdelen nog gewoon in doos op zolder staan. Dat raadde de verkoper ook aan.
 
Vatos zei:
Mooi ding!
Ik ga binnenkort de KamadoJoe Classic 18" halen denk ik.

Weet u hoe het zit met de garantie, etc?

je gaat helemaal los, blijft de BGE ook  of gaat die weg
 
Ik denk dat ie dat wel kan zeggen maar waar staat het? Andere vraag. Hoe hoog had je de Junior opgestookt? En was dat bij de eerste brandsessie of pas later? Bij de Big green Egg en bij de Basterd zit er een gleuf in de vuurkorf, dat heeft Kamado Joe idd niet.
 
De Junior zat pas rond de 200C toen ik een harde holle *kloenk* hoorde... Ik was van plan om hoog op te stoken en 'm van binnen goed schoon te branden. Dus de eerste sessie was het zeker niet en het was ook niet de eerste keer dat ik 'm schoon brandde.
Eerlijk gezegd weet ik de omstandigheden ook niet meer. (of ik 'm in die tijd veel had gebruikt, en/of dat het een vochtige periode was)

Ik weet ook niet of het echt beleid is van Kamado Joe om die onderdelen maar een keer te vervangen. Dat boeit mij eigenlijk ook niet. Bij normaal gebruik moet ie het gewoon doen. Op dit punt vind ik het alleen niet nodig om daar tegenin/achteraan te gaan, want ik heb de vervangende onderdelen binnen. Ik deel alleen mijn ervaring zodat anderen daar hun keuze op kunnen baseren :)

 
Ben het volledig met je eens, dat moet gewoon kunnen. Gisteren mijn BGE schoongebrand op 450 graden, geen probleem idd. En wat mij betreft vreemd dat ze het bij Kamado Joe maar 1x vervangen. Fijn dat je het met ons hebt gedeeld. Thks.
 
KamadoJor zei:
Kleine side-note: bij mijn KJJ waren de vuurkorf en ring gebarsten, en hoewel de Nederlandse verkoper er totaal niet moeilijk over deed, duurde het a) heel lang voordat ik de vervangende onderdelen binnen had (okt-feb), en b) hij zei dat ze dat maar 1x vervangen.

Overigens doet hij het nog prima met barsten en heb ik de nieuwe onderdelen nog gewoon in doos op zolder staan. Dat raadde de verkoper ook aan.

Ik ben zelf ook verdeler van Kamado Joe en heb nog eens extra navraag gedaan om zeker te zijn, maar volgens Kamado Joe klopt dit niet. De garantie blijft gelden ook als je meerdere keren stukken hebt, het is immers een levenslange garantie!
 
Ik heb mijn Kamado Joe Junior meegenomen naar Frankrijk op de camping. Wat een fantastisch apparaat. Elke dag aangehad. Uiteraard flink wat horeca houtskool meegenomen. Bavette, ja dat kennen ze daar wel. En heel wat hele kippen gegrild. Waarom is de kip daar zo lekker? Mede door die fijne Kamado Joe een heerlijke vakantie gehad.
 
Bij mij staat ie op de volkstuin en gebruik ik hem ongeveer 3 ? 4 keer per week. Fijne q. Samen met de wga  een fijn team om mee te koken!
 
Hier ook een echte Joe Jr. adept.

Net iets ruimer dan de 'kleintjes' van de meeste andere grote namen en hij wordt mooi compleet geleverd. Voor mij het perfecte 'tussenmaatje'. Ik maak er alles op. Uiteraard te klein voor feestjes en etentjes met meer dan 4 personen maar ja, 9 van de 10 keer zijn we met z'n tweetjes of met de kids en dat gaat allemaal perfect.

Ik vind de kwaliteit, afwerking en details van de KJ's echt h??l erg mooi en goed. Ook wanneer ik nu een een jaar na aankoop in de diverse winkels de grote namen in kamado-land vergelijk.
 
Kamado Jan zei:
KamadoJor zei:
Kleine side-note: bij mijn KJJ waren de vuurkorf en ring gebarsten, en hoewel de Nederlandse verkoper er totaal niet moeilijk over deed, duurde het a) heel lang voordat ik de vervangende onderdelen binnen had (okt-feb), en b) hij zei dat ze dat maar 1x vervangen.

Overigens doet hij het nog prima met barsten en heb ik de nieuwe onderdelen nog gewoon in doos op zolder staan. Dat raadde de verkoper ook aan.

Ik ben zelf ook verdeler van Kamado Joe en heb nog eens extra navraag gedaan om zeker te zijn, maar volgens Kamado Joe klopt dit niet. De garantie blijft gelden ook als je meerdere keren stukken hebt, het is immers een levenslange garantie!
Goed om te weten, bedankt voor de terugkoppeling!
 
Ik heb de mijne ook vrij vaak op 400-450 graden gehad voor een clean-burn. Geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan