BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe Junior

Kook & Meer zei:
Ik heb mijn Kamado Joe Junior meegenomen naar Frankrijk op de camping. Wat een fantastisch apparaat. Elke dag aangehad. Uiteraard flink wat horeca houtskool meegenomen. Bavette, ja dat kennen ze daar wel. En heel wat hele kippen gegrild. Waarom is de kip daar zo lekker? Mede door die fijne Kamado Joe een heerlijke vakantie gehad.

Stomme vraag, wat is horeca houtskool? is dat nomale houtskool alleen dan grotere verpakking? :blush: :blush:
 
Hi Zjostmans

Nee hoor horeca kwaliteit houtskool is kwalitatief beter dan gewone houtskool. Dwz dat de chunks (stukken) groter zijn. Dat er minder klein grut in zit en minder of liefst geen stenen, plastic en andere rotzooi. Vooral in een Kamado waar je sowieso al minder houtskool nodig hebt is het aan te raden van goede houtskool te kopen. Dan ga je minder problemen hebben zoals verstopping. Sommige houtskool geeft ook een onaangename bijsmaak of kan heel fel knetteren wat je ook niet wil in een geslote ruimte waar je eten in ligt... Ik gebruik de Professional Grill Houtskool van Fire Up. Is een kwestie van bakken zonder zorgen...
 
Hartelijk bedankt!
 
Fire up, das die gele zak toch? (Peko?)
 
Ik denk dat de versleten kreten 'professional' en 'horeca' zeker in 8 van de 10 keer alleen maar marketing zijn. Maar er zijn zeker flinke verschillen in de kwaliteit van houtskool.

Voor in de Joe Jr. is cubaanse Marabu (bv. van Black Ranch) voor mij favoriet. Onder andere omdat de sortering juist kleiner en gelijkmatig is en er niet van die grote brokken tussen zitten. Ik heb het voordeel van 'big chuncks' waar velen zo dol op zijn nog nooit kunnen ontdekken. Zeker niet in een wat kleiner ei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan