BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe accessoires op Auplex kamado?

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Ik heb afgelopen weekend voor een enorm goede prijs een tweedehands Auplex kamado large gekocht. Foto's en maiden run-verslag volgen nog uiteraard :)

Nu zitten er geen toebehoren bij, en ik wil toch minimaal een plate setter/deflector kopen voor indirect Q-en. Nu zag ik dat Kamado Joe een prachtig systeem heeft met een briljante naam: Divide and conquer. Naast de uitbreidbaarheid zie ik dat er standaard twee halve (half moon) deflectors bijzitten. Ideaal voor mij, ik wissel op mijn Weber vaak tussen direct en indirect. Met zo'n systeem hoef je niet de plate setter eruit te halen of terug te zetten als je wil switchen.

Nu is mijn vraag: past het D&C-systeem ook op een Auplex, of weet iemand een shop waar je een plate setter kan vinden met twee halve deflectors voor een Auplex/BGE/Black Bastard etc.? Ik kan het niet vinden in ieder geval :)

Andere tips zijn uiteraard ook welkom om op een kamado snel te switchen tussen direct en indirect. Een alternatief is wellicht een 'gewone' plate setter in combinatie met een grillverhoger?
 
accessoires van KJ moeten wel passen op de Auplex :)

waar je dat kan kopen weet ik niet....
 
O, wat een slim ding! Zou dat ook op een BGE large passen, en waar kun je dat bestellen? #koopklierenspelenop
 
Je kunt het bestellen op kamadojoe.nl, misschien ook wel bij andere KJ-dealers. Maar online is kamadojoe.nl de enige die ik kan vinden. Ik heb hun ook een mailtje gestuurd of het gaat passen.

edit: net te laat met reageren zie ik :)
 
jokop zei:
Dominique zei:
O, wat een slim ding! Zou dat ook op een BGE large passen, en waar kun je dat bestellen? #koopklierenspelenop

http://www.kamadojoe.nl/index.php?item=divide-_-conquer-rack&action=page&group_id=23&lang=nl

mrwolf zei:
Je kunt het bestellen op kamadojoe.nl, misschien ook wel bij andere KJ-dealers. Maar online is kamadojoe.nl de enige die ik kan vinden. Ik heb hun ook een mailtje gestuurd of het gaat passen.

edit: net te laat met reageren zie ik :)

Ik had deze idd ook gevonden, ik zie alleen op de site wel de halfmoon stenen en het rek, maar zou dan ook nog 2 halve grillroosters moeten. Potverdorie, ik zit te hippen op de bank. *gaat halve roosters zoeken*
 
Ik heb een mailtje gestuurd, omdat je behalve zo'n rek ook nog 2 halve roosters nodig hebt, en die staan niet op de site. En of het zou passen, natuurlijk....( ik heb nog een halve pizzasteen die ik als deflector zou kunnen gebruiken.)
Dat laatste wist hij niet, en de roosters zijn in bestelling en ondanks mijn vraag wat die dan zouden kosten ( in dezelfde mail) is daar ook geen antwoord op gekomen.
 
Ik had ook antwoord gekregen op de maatvoering. Hier lijkt een verschil te zitten bij de vuurring van mijn Auplex en de Kamado Joe, maar volgens mij moet het wel kunnen. Ik heb nog een reply gestuurd of ik een keer langs kan komen met mijn vuurring, dan weet ik het zeker.

Auplex: vuurring buitendiameter 45cm, dikte 2 cm
KJ: vuurring buitendiameter 47 cm, dikte 3 cm.

De binnenmaten moeten dan volgens mijn rekenkundig brein wel overeenkomen (41cm)

Hij zal wel denken, wat een interesse ineens :)
 
Ik heb ook nog even gemaild, om te vragen of hij zo'n set zou kunnen opsturen. En als het niet past, dat ik hem terugstuur. Even afwachten maar. Ik denk wel dat het een boost in de verkoop zou kunnen geven, er zijn genoeg Ei en andere kamadogebruikers zoekende naar zoiets.

Ik weet dat deze
http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/keg-premium-cooking-grate-set/ ook past, maar daarvan is het "probleem" dat je het hele bovenste rooster moet wegdraaien ( gaat makkelijk hoor, maar toch) om bij de onderkant te komen.
 
Dat is ook een optie, want ik ben nu platesetter-loos, en ik wil dit weekend toch wel mijn Kamado inwijden met een L&S-sessie.

Ik kom er wel achter dat ik stiekem een barbecuenerd ben, and proud of it...  :D
 
Nerds rule the world vind ik! =))

Ik heb de binnenmaat Ei gemeten, kom op 40cm.... Dus tenzij de onderkant taps toeloopt ( en dat doet hij geloof ik) zou het niet passen. Dillemma.... Ik ga nog maar eens mailen of hij de onderkant rack kan meten.

Ik wilde eigenlijk over een paar weken naar Cuyk rijden, ik kom daar op vrijdag langs. Zijn ze jammerdebammer alleen op zaterdag open.
Zo komt mijn koopverslaving tot een piepende stilstand voor nu... #heelverdrietig
 
Wat me doet bedenken MrWolf.... Je zult voor low&slow toch iets als deflector moeten gaan gebruiken hoor, ook bij dat systeem van BBQpaleis.
 
Ik heb ook geen antwoord meer gehad op mijn mails, dus ik heb nu bij kamadogrills.nl een mooie deal kunnen sluiten voor een compleet accessoirepakket, waaronder een deflector en een verhoogd grillrek. Zo kan ik volgens mij redelijk flexibel zijn met direct/indirect.

Maar dit systeem blijft mooi natuurlijk :)
 
Tja, ondernemen is een vak natuurlijk. Beetje jammer, maar graag of niet, denk ik dan.

Maar jij bent er al mooi uit, dat scheelt weer, kun je lekker aan de slag, geniet er maar van!
 
Mr_Nas zei:
Bbq paleis is toch ook vrijdag middag open?

Niet in de wintermaanden Marcel.... :(
 
Dominique zei:
Mr_Nas zei:
Bbq paleis is toch ook vrijdag middag open?

Niet in de wintermaanden Marcel.... :(
Gemiste kans... :(

Maar ik woon 5 km van bbqpaleis vandaan en ben toevallig zaterdag vrij..
Dus als ik iets moet ophalen? Of wilde je a.s. vrijdag al gaan?

Edit: lees nu over paar weken... dus zeg het maar ;)
 
Mr_Nas zei:
Dominique zei:
Mr_Nas zei:
Bbq paleis is toch ook vrijdag middag open?

Niet in de wintermaanden Marcel.... :(
Gemiste kans... :(

Maar ik woon 5 km van bbqpaleis vandaan en ben toevallig zaterdag vrij..
Dus als ik iets moet ophalen? Of wilde je a.s. vrijdag al gaan?

Edit: lees nu over paar weken... dus zeg het maar ;)

Hee, wat lief! Ik neem van de week even contact met je op! *vreugdedansje*
 
Dominique zei:
Mr_Nas zei:
Dominique zei:
Mr_Nas zei:
Bbq paleis is toch ook vrijdag middag open?

Niet in de wintermaanden Marcel.... :(
Gemiste kans... :(

Maar ik woon 5 km van bbqpaleis vandaan en ben toevallig zaterdag vrij..
Dus als ik iets moet ophalen? Of wilde je a.s. vrijdag al gaan?

Edit: lees nu over paar weken... dus zeg het maar ;)

Hee, wat lief! Ik neem van de week even contact met je op! *vreugdedansje*

Ik ben de moeilijkste niet... en ik heb weer een reden om daar even rond te loeren ;)

Dus jij ook bedankt ;)!
 
Is hier inmiddels al wat van bekend of dit op een BGE large past staat wel een filmpje over op you tube!
Ik vind het wel een mooi systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan