BasBQ
Beef en Steak

Kalfswangen in chilisaus

LOMPE laars

Gemarineerd
Berichten
1.345
In quarantaine, dus de vriezer maar eens leegmaken. Kom ik daar nog wat kalfswangen tegen en dat is 1+1 hier!
Aantal benodigde boodschapjes via familie besteld en gaan met die banaan.

20220222_102126.jpg


De wangen proberen zo netjes mogelijk schoon te maken. Vorige keer pietje precies, nu wat meer ontspannen, ging van een leien dakje.

IMG-20220222-WA0004.jpeg


20220222_105151.jpg


20220222_105805.jpg

Opstelling eenvoudig, 3 uurtjes roken op ongeveer 120-130 graden met wat kersenhout.
20220222_123229.jpg


20220222_124922.jpg

Het oude keteltje lekt behoorlijk maar de resultaten laten zeker niet te wensen over. Top bbq, welke voor relatief weinig van marktplaats afkwam. Zeker ideaal voor de beginners. Ondertussen is het genieten onder de overkapping!
20220222_140335.jpg

In verband met dikke strot de pan binnen op het vuur, normaliter sta ik in weer en wind, onder mijn afdak. (meestal met een lekker biertje, nu met watertje bij het fornuis)
20220222_145106.jpg


20220222_145833.jpg

Na een 3 uurtjes gerookt te hebben mooie bark.
20220222_150141.jpg


20220222_150309.jpg

Nu is het een kwestie van pruttelen. Voordeel dat het in huis is, die geuren! Helaas rook 50% van het huishouden dit niet...
20220222_192900.jpg

Het vlees was na 2.5 uur pruttelen helaas nog niet zoals gewenst. Even snel wat eten besteld bij de Thai. Zojuist bovenstaande uit de pan gevist.
Het is een top chili geworden! Flink wat punch erin! Teveel voor de kids, nachtje laten staan en morgen eventueel wat verzachten met kokosmelk of iets dergelijks. Recept van BBQ helden, met wat persoonlijke aanpassingen erin.

Morgen komt het complete bordje op de foto!

Bedankt voor het lezen/ plaatjes loeren!
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor, ziet eruit als prima quarantaine voedsel. 😋😋
 
tis even wat werk maar wangetjes zijn heerlijk
en dit is een mooie variant zeg.

beterschap 👊
 
Dat ziet er echt lekker uit!

Was het pittig of had je het nog wat milder gemaakt?
 
Lekker gemaakt! Alleen jammer dat je dan met je watertje aan het fornuis staat ipv met een biertje aan de bbq. Maar het gerecht maakt een hoop goed. Hopelijk daar wel een lekker biertje bij genomen.
 
Lekker gemaakt! Alleen jammer dat je dan met je watertje aan het fornuis staat ipv met een biertje aan de bbq. Maar het gerecht maakt een hoop goed. Hopelijk daar wel een lekker biertje bij genomen.
Nog een weekje zonder alcolhol dan heb ik een weddenschap gewonnen. Daarnaast met mijj verrotte keel nu zou die toch niet supersmaken.

Het eten met die flinke pit daarintegen wel!
 
Nog een weekje zonder alcolhol dan heb ik een weddenschap gewonnen. Daarnaast met mijj verrotte keel nu zou die toch niet supersmaken.

Het eten met die flinke pit daarintegen wel!
Succes nog even naar een week gaat wel lukken lijkt me! Dan alvast proost 🍻
 
Och, kalfswangen zijn echt geniaal in een stoof! Kwam er per toeval achter, maar man, wat was ik daar blij mee 😅

Ziet er heerlijk uit! En idd die pit, zo heurt het! 🥰
 
Ziet er lekker uit hoor! Nog nooit geprobeerd, maar daar krijg ik nu wel zin in.

Beterschap trouwens!
 
Ziet er lekker uit. Nog nooit klaar gemaakt.
Beterschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan