Beef en Steak

Kalfsribben

marijn_donders

Sprokkelaar
Berichten
26
Vandaag drie kalfsribben die nog in de vriezer lagen op de kamado bereid.
Eerst in een Blues Hog original dry rub, ondertussen de Bastard naar 105 graden indirect. Paar blokjes kersenhout erop en dan 3u roken
Daarna ingepakt drie kwartier samen met boter, honing, miso en gochuyang.
Daarna uitgepakt en nog drie kwartier open met aan het eind wat laagjes Blues Hog BBQ saus.
Wat miso boter spitskool erbij met wat langzaam gebakken aardappelen. We hebben weer genoten!

137862.jpg


137861.jpg


137907.jpg


137925.jpg


137927.jpg


137928.jpg
 
Lekker gekookt Chef!
 
Heerlijk, kalfsribben zijn sowieso zalig.
 
Ziet er heerlijk uit.
Die spitskool hoe lang heb je die gegrild en welke temp.
ik heb het een aantal keer geprobeerd maar bij mij blijft dat ding hard en niet eetbaar
 
Ik grill ze hooguit twee minuten per kant, maar leg hem daarna nog even indirect wat hoger om na te garen voor een minuut of 5. Ze blijven dan lekker knapperig maar niet te hard
 
200 graden op gietijzer
 
Terug
Bovenaan Onderaan