BasBQ
Beef en Steak

Kaiserschmarrn

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
907
Als ik denk aan Tirol, denk ik aan wintersport. Denk ik aan wintersport, denk ik aan kaiserschmarrn. Mijn favoriete lunch op een actieve wintersport, uiteraard vergezeld door een flesje almdudler.

Dus voor de fotowedstrijd maar eens aan de gang gegaan met de kaiserscmarrn. De sneeuw en de almdudler moeten we er maar even bij fantaseren 😉

Eerst een deegje gemaakt (met rozijnen).
80A7E9C6-59DA-4E9C-8673-B85E1CF2EDB3.jpeg


Daarna in de pan.
7C057496-2F24-4F8C-BC2D-7B8B87F6130F.jpeg


Zodra de onderkant gebruind is, moet je hem omkeren. Maar omdat de bovenkant dan nog vloeibaar is, is dat altijd een gehannes.
2AE5454E-FCBD-4F6F-B503-143C774D4C9F.jpeg


En tot slot het maken van de schmarrn en het opmaken van het bordje.
47575E31-35BD-4844-BFA2-12F982CC83BE.jpeg


1861CDA0-4600-46FB-9A61-7145CEA4B837.jpeg
 
Ziet er lekker uit!
Maar ik ga de strijd aan! Ben op dit moment met hetzelfde bezig. 😜
 
Lekker bordje. 😋😋
 
Mooie bijdrage Laurens, nu moet ik wel op zoek naar iets anders 🤣
 
Schmarrn... er gaat een wereld voor me open. Ik ging vroeger met mijn ouders in een groene Kadett op vakantie naar Frankrijk. Wintersport was er voor Sandertje niet bij. Onontgonnen terrein voor mij dit, maar er is zelfs concurrentie. Veel succes!
 
Ook ik hou wel van dit gerecht. Maar hoe is het recept van je beslag?
Keren van zo'n baksel is inderdaad een sport op zich. Het is niet het flippen van een pannenkoek in de lucht. 😆 Ik gebruik een recept waar ook geklopt eiwit in zit. Lekker luchtig! Ook dit is mijn favoriet uit tirol. Vakantie gevoel ten top 👍
Dit was een (bijna) kant en klaar deegje 🤫
 
Ziet er top uit 👌🏻,
Misschien een deksel op de skillet om de bovenkant mee te laten stollen .
Doe het wel eens met omelet, met een spatdeksel
 
Dat ziet er prima uit zeg.
Geen idee hoe het smaakt, maar kan me niet voorstellen dat ik het niet lust.
 
Oh dat ziet er uit als een heerlijk dessert waar ik graag een hapje van had geproefd. Veel succes met de fotowedstrijd.
 
Oh mein Gott, dit willen wij (vrouw, kinder und ich) ook.
 
Bedankt voor t delen van dit super lekkere gerecht. Ziet er top uit. Je noemde almdudler, die koop ik zelf altijd bij de Jumbo. Alleen 1/2 liter flesjes volgens mij. Ook niet heel goedkoop. Maargoed om dit gerecht compleet te maken 😁 is t zeker een aanwinst.De rozijnen toch wel een nachtje in de stroh rum laten staan.(deze veel gebruikte rum verkopen ze bij de lokale bekende slijterij 😜)
 
Dat is een heerlijk pannetje geworden Laurens. Dit moet ik toch eens gaan maken voor de kids. Om het koning papa imago nog iets te versterken 😎 TOP
 
Bedankt voor t delen van dit super lekkere gerecht. Ziet er top uit. Je noemde almdudler, die koop ik zelf altijd bij de Jumbo. Alleen 1/2 liter flesjes volgens mij. Ook niet heel goedkoop. Maargoed om dit gerecht compleet te maken 😁 is t zeker een aanwinst.De rozijnen toch wel een nachtje in de stroh rum laten staan.(deze veel gebruikte rum verkopen ze bij de lokale bekende slijterij 😜)
De almdudler haal ik meestal net over de grens in België, bij de drankenhandel. Zijn daar ook niet zo heel duur. Maar net nu geen voorraad in huis. En ze smaken op de piste toch altijd net wat beter dan thuis 😋
Strohrum lust ik niet, dus doe ze normaal in de bruine rum. Maar nu weinig tijd, dus even in het warme water gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan