BasBQ
Beef en Steak

Kabeljauw?!

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Doen jullie wel eens kabeljauw op de Q?! Ik heb nog een mooie filet liggen maar kan eigenlijk maar weinig over vinden. Dacht zelf aan insmeren met mosterd en dille en dan omwikkelen met parmaham en dan even op de wga...
 
Dan spring ik vast in de auto, tot zo!
 
Ik zeg Doen!!! 8)
 
Kabeljauw houdt prima in zulk soort bereidingen. Ik kan me best voorstellen dat dat op de BBQ ook goed zal lukken.
Overigens heb ik zoiets vergelijkbaars (weliswaar zonder mosterd) wel eens op het gewone gasfornuis gemaakt en de pan daarna afgeblust met citroensap en een klein beetje jenever. Tenslotte de saus afmonteren met een beetje roomboter. Dat bleek een hit...;D
 
Je zou er zoiets op los kunnen laten. http://www.bbq-nl.com/2011/01/maleisische-zwaardvis-in-bananenblad.html Ik denk dat dat wel werkt voor kabeljauw ook.
Voordeel van het inpakken is dat het niet aan het rooster blijft kleven of uit elkaar valt in je barbecue als het gaar is. I.p.v. bananenblad zou het ook in folie kunnen maar dan kun je het ook zo in de oven schuiven ;)
 
Wat wij wel eens op wen familie bbq krijgen is kabeljauw in een pakketje van aluminiumfolie met soepgroenten hier gaat ook altijd nog een sausje bij ij maar weet zo niet wat
 
ellenblokhuis zei:
Doen jullie wel eens kabeljauw op de Q?! Ik heb nog een mooie filet liggen maar kan eigenlijk maar weinig over vinden. Dacht zelf aan insmeren met mosterd en dille en dan omwikkelen met parmaham en dan even op de wga...

Doen gewoon omdat het kan. Even tussen een rooster en smikkelen maar ;D
 
Bedankt voor de tips! Voorlopig heb ik nu salie en parmaham in de planning en dan om en om een paar minuten op de Q. Als een soort saltimbocca, op het bord een beetje citroen erbij. Komt vast goed. Als het er deze dagen nog van komt, post ik foto's in dit draadje!

Er staan ons ook nog picanha, bcc en misschien nog ribbetjes te wachten... Je weet maar nooit met de waterland bbq-ers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan