BasBQ
Beef en Steak

Kaas-ui bbq brood met mini spiesjes

 
 
 

basv88

Stoker
Berichten
457
Goedemorgen BBQ-vrienden,

Gisteren lekker op tijd thuis uit het werk dus tijd om iets nieuws te proberen. Ik had voor mijn verjaardag het nieuwe boek van Jord gekregen en daar stond een bbq boordje in. Ik heb niet zo'n gaaf vuurvarkie maar op de bbq ging dit ook prima.

Het recept is eigenlijk een normaal brooddeeg aangevuld met ui, oregano en kaas. Ik heb er zelf nog een beetje cayennepeper aan toegevoegd voor wat extra pit maar verder het recept netjes gevolgd. Dus eerst het brooddeeg 30 minuten laten rijzen, toen gemengd met de kaas, ui en oregano en opnieuw 30 minuten laten rijzen in het ingevette bakblik.

Die kon vervolgens op de bbq, indirect op 180 graden.
sa6ayQWl.jpg


Na een half uur was hij nog wat bleek en niet helemaal gaar. Dus de temperatuur naar 220 graden gebrachten en nog 5 a 10 minuten laten staan voor een mooi korstje.
DUTSZcfl.jpg


Even laten afkoelen op een rooster zodat de korst lekker knapperig blijft.
dmLaC7Pl.jpg


Dan de bbq gevuld met wat mini spiesjes. Blokjes kipfilet met Gold Star Chicken Rub van Loot 'N Booty BBQ en wat rundergehakt met The Most Powerful Stuff van EAT Barbecue. Dacht zal rustig aan doen met die laatste vanwege de benaming maar dat bleek mee te vallen dus had achteraf wel wat extra kunnen gebruiken..
uNMTGMll.jpg


Broodje was afgekoeld, spiesjes zijn klaar, tijd om alles op een plank te serveren met wat zelfgemaakte smokey bbq saus!
UU3yQ9Rl.jpg


0OaT5BEl.jpg


Al met al aardig tevreden, vooral over het brood. Damn! Wat is dat lekker zeg! Erg luchtige kern en dan zo'n knapperige buitenkant. Mocht van mij nog iets meer kaas en ui in dus ik heb weer een goede reden om het nog eens te proberen :D
YuEt8LYl.jpg


Gezien het tijdstip, het is ook een prima ontbijt ;)


 
Da's nog eens een lekker broodje, lusten we hier ook wel. ;)
 
Ik sluit me helemaal bij Hans aan, erg mooi broodje
 
Dank Heren!
 
dat ziet er lekker uit!
 
Lekker zeg. Kan je het recept voor het brood ook delen met ons? Ik zou het ook eens willen proberen.
 
Verdomd mooi plankje met lekkers.
 
Dat ziet er erg mooi uit top gedaan  :)
 
Zo, dat ziet er goed uit!
Wil dit ook wel eens maken.
Ja, graag het brood recept. (of is dat niet netjes, hier een recept uit Jords boek plaatsen. Kan me er iets bij voorstellen)
 
Ook al is het vier uur ?snachts ik krijg gelijk trek.
 
Iemand gaat hem toch een keer plaatsen, dus laat ik dat maar doen dan ;).

Zal vanmiddag even een recept draadje aanmaken.
 
Ziet er lekker uit en ook mooi gepresenteerd !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Man , dat ziet er heerlijk uit! Bij deze op de todo list.... die steeds maar langer en langer wordt....
 
backupdevice zei:
Man , dat ziet er heerlijk uit! Bij deze op de todo list.... die steeds maar langer en langer wordt....

Snel wat aan doen dan ;)
 
De lijst groeit sneller als ik weg BBQ-en kan. Luxe probleem , maar die druk!!!
 
Ik herken het probleem, er komt ook zoveel lekkers voorbij.  :D
 
Dank allemaal!

En betreffende die to-do lijst, die is hier ook behoorlijk lang! En wordt maar langer.. en ik maar zwaarder :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan