BasBQ
Beef en Steak

Julius bar&grill

Mooie recencies Daan en Danny, nuttige info!
Benieuwd of ze er iets mee gaan doen.

Aanvulling parkeren: tarief 4 euro per uur of neem voor 16,-- een avondkaart (18:00-24:00).
Of pak de tram, die rijdt door die straat.
 
Dank voor de recensies heren. Zoals ik al verwachte, mee proberen te liften op de Q hype, maar verder niets anders brengen dan een grill restaurant. Zonde, want de mensen die er naar toe gaan verwachten dit wel en die 98% die geen Q-ervaring heeft anders dan burgers flippen en stokjes draaien gaan weg met het idee dat dit profi Q-en is.
 
Holkers zei:
...... maar verder niets anders brengen dan een grill restaurant.......
Zelfs dit haal je er niet echt uit!

Nu hebben wij natuurlijk niet alles van de kaart gehad, maar met wat we gegeten hebben was het moeilijk in te schatten of het gerecht ?berhaupt vuur en/of rook van dichtbij heeft gezien. Je ziet de grote houtskool grill en de twee BGE's in het keuken gedeelte in het midden van de zaak, maar dit komt helaas nauwelijks terug in de smaak.
Afgezien daarvan, gewoon lekker eten.
 
Leuk om een keer te lezen, maar idd als je hoog op de BBQ inzet, dan moet je ook waarmaken
 
Zijn er in de tussentijd nog mensen naar Julius geweest en hun ervaringen willendelen?

Ik heb gereserveerd voor over 2 weken, en zal zeker verslag uitbrengen! Ik ben benieuwd of de smaken ondertussen wat meer BBQ zijn!
 
Lange tijd geen reactie hier zie ik, maar ik wil nog graag toevoegen dat het maar net de mindset is waarmee je naar het restaurant gaat. Volgens mij is helemaal niet geprobeerd een 100% bbq restaurant (naar Amerikaans model zeg maar) op te zetten, maar gewoon een goed restaurant waar de grill voor veel gerechten wordt gebruikt en men niet vies is van klassieke bbq elementen zoals bbq saus, pulled pork, etc. Ik vond het in elk geval fantastisch en het was een mooie samenkomst van "goed uit eten" en barbecue.
 
Ik zie dat ik niet meer gereageerd heb, maar ik vond het afgelopen zomer een fikse tegenvaller helaas. De bediening was slecht (2x drank vergeten en een verkeerde bestelling opgenomen), en het eten was middelmatig. Pulled pork-sandwiches waren erg droog en zelfs een beetje taai.

Ik geloof dat ik een steak had als hoofdgerecht, met chimichurri. Die was ok, maar niet meer dan dat. Ik ga er niet meer naar terug in ieder geval.

Als je dan toch in de buurt bent, en je wilt lekker en betaalbaar eten: Ron Gastrobar van Ron Blaauw. Daar heb ik heerlijke ribbetjes gegeten, en ook heerlijke longhaas (niet van de BBQ helaas)
 
pip zei:
Lange tijd geen reactie hier zie ik, maar ik wil nog graag toevoegen dat het maar net de mindset is waarmee je naar het restaurant gaat. Volgens mij is helemaal niet geprobeerd een 100% bbq restaurant (naar Amerikaans model zeg maar) op te zetten, maar gewoon een goed restaurant waar de grill voor veel gerechten wordt gebruikt en men niet vies is van klassieke bbq elementen zoals bbq saus, pulled pork, etc. Ik vond het in elk geval fantastisch en het was een mooie samenkomst van "goed uit eten" en barbecue.
We zijn niet meer terug geweest sinds die ene keer en ik weet dus niet of er iets veranderd is. Maar de mindset waar je het over hebt is duidelijk gemaakt in de beide recensies; Julius beweegt zich in het BBQ-circuit, heeft een boek over BBQ uitgebracht en opent daarnaast een restaurant waarbij dit als BBQ en Grill restaurtant gepromoot werd. Dat schept dus verwachtingen en die zijn toen niet waar gemaakt en dit staat volledig los van het feit of het eten wel of niet goed is. Zoals je kan lezen hebben we ook beide aangegeven dat het een goed restaurant is.
Echter, afgezien van de BGE's en de grill in het restaurant komt het grill/bbq niet goed terug in het eten. En als ik naar een grill/bbq-restaurant ga, dan wil ik dat ook terug zien en proeven in het eten, anders kan ik net zo goed naar ieder ander willekeurig restaurant gaan.

Dus ja, goed en lekker restaurant en je krijgt zeker waar voor je centen. Maar moet je hier naar toe als BBQ-liefhebber omdat je dit terug ziet en proeft in het eten? Nope, in dat geval zijn er andere restaurants die daar veel beter in scoren (tenzij dit natuurlijk verbeterd is in het afgelopen jaar, maar daar kan ik niet over oordelen).
 
Zijn er ?berhaupt echte low and slow bbq restaurants in nederland. Ik speel al een tijd met een hele rare gedachte en wil eigenlijk wel weten hoe zo'n concept werkt.

Ik denk namelijk dat er voor iets dergelijks best een markt is ipv de tapas, sushibarretjes en de wokrestaurants.

 
Probleem met low&slow restaurants zit hem in de bereidingstijd en de onzekerheid van afname. Wil je dezelfde kwaliteit als bij wedstrijden dan kan je het beste zoals sommige Amerikaanse joints een naam cre?ren door op een vast tijdstip van de dag de hoogste kwaliteit te leveren. En als je door je batch heen bent is het op. Morgen weer een kans.

Voor a la carte is het te onzeker wat de klant gaat kiezen en zul je consessies moeten doen wat de smaak vaak niet ten goede komt.

Mijn twee centjes. 
 
DanBras zei:
We zijn niet meer terug geweest sinds die ene keer en ik weet dus niet of er iets veranderd is. Maar de mindset waar je het over hebt is duidelijk gemaakt in de beide recensies; Julius beweegt zich in het BBQ-circuit, heeft een boek over BBQ uitgebracht en opent daarnaast een restaurant waarbij dit als BBQ en Grill restaurtant gepromoot werd. Dat schept dus verwachtingen en die zijn toen niet waar gemaakt en dit staat volledig los van het feit of het eten wel of niet goed is. Zoals je kan lezen hebben we ook beide aangegeven dat het een goed restaurant is.

Ik wilde de recensies niet ontkrachten, want ik snap je mening heel goed, maar gewoon een ander geluid laten horen. Voor mensen die minder diep in de BBQ-wereld zitten is het simpelweg een goed restaurant met veel BBQ elementen. De verwachtingen waren dus anders en die werden ook wel waargemaakt.

Overigens zou ik best eens zo'n low and slow barbecuejoint willen hebben binnen handbereik! :)
 
In Amsterdam heb ik bij 2 low&slow restaurants gegeten.
http://barbrouw.nl/ Klein restaurant, heb er een samengestelde plate gehad met oa brisket en PP, ze werken hier met 2 Bradley palletsmokers heb hier prima gegeten.

http://gracelandbbq.com/ Hier zijn we met een groep wezen eten uit het wedstrijdcircuit, hier hebben we ook van alles wat gehad,
ik vond het eten prima voor een bbq restaurant en het restaurant heeft ook veel meer beleving. Ze werken hier met een houtgestookte vault en die is groot.

Als ik weer naar A'dam ga voor BBQ eten ga ik zeker naar Graceland maar dat mede door de beleving.

groeten



 
daar wil ik ook nog een keer gaan eten
 
Eindelijk een OTP zei:
In Roosendaal zit het BBQ restaurant van Jeremy Vermolen, Beer and Steak.
Dit doet best was low en slow bereidingen (zie bv: http://www.beernsteak.nl/MENU_PORK.html )
Op de kaart staat dan ook: Op = Op.

Zelf nog geen ervaringen opgedaan daar.

Heb hier een keer gegeten, woon in Bergen op Zoom dus is tien minuutjes rijden. Super leuk restaurant met een prima sfeer, vriendelijk personeel en Jeremy zelf is ook erg attent. Hij groet zowat iedere klant bij vertrek en dankt hen!

Daarnaast is het een redelijk open keuken wat ook leuk is. En er staat echt een enorme grill te roken! Het eten is meer dan prima, mijn vader (normaal best een zeurpiet betreft gaarheid van eten :p) was echt hartstikke te spreken over de gaarheid en bereiding van het vlees.  + Je krijgt aardige porties, dus de prijs/kwaliteit is ook meer dan prima! :)

Al met al zeker een bezoekje waard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan