BasBQ
Beef en Steak

JJ's UDS

Nou Beertje53,

In mijn woonwijk zullen ze niet blij zijn als de roet met verfvlokken in hun (en mijn eigen) zwembad belanden. Een goeie fik ben ik altijd voor te vinden, maar ook mijn vrouw zal dit niet bepaald leuk vinden.

Een chemisch (caustic soda bv) afbijtmiddel werkt geluidloos (moet je mijn schuurmachine eens horen...) en ik kan het overgebleven goedje zo inleveren bij het chemisch afval.

Ik heb al begrepen dat de Alabastine Super Verfafbijt totaal geen zin heeft, maar ik wil best het milieupark verblijden met een liter of 20 thinner of zo......

Gr. Erwin
 
Na een lange periode van op z'n gat liggen, gaat dit project weer verder.  B-)

burn.JPG


Verder schuren, dan een mooi mat zwart met hittebestendige verf en toch nog eens even op zoek naar een beter kolenmandje...
 
joosten zei:
Bezig met de luchttoevoer. Ik gok voor nu dat 1 inlaat genoeg is, maar wie weet maak ik er straks gewoon nog eentje bij.

photo%2012.JPG

Blonde vraag misschien, maar waarom breng je de luchtinlaat terug omhoog? Is dat alleen bedieningsgemak, of zit er meer achter?
Mooi project! Ik blijf het volgen  :)
 
Leuk project.
Ik heb vroeger ook iets dergelijks gemaakt. Maar hoe ziet de bodem van je vuurkorf er uit?
In de wasmachine trommel had ik in de bodem een grote gietijzeren koekenpan met geboorde luchtgaten
gemonteerd. Want het mag wel rvs zijn maar het is errug dun en brandt waarschijnlijk op den duur door.
Het handvat van de koekenpan kan je doorslijpen.
 
De kolenmand van de wastrommel gaat denk ik niet werken, de luchttoevoer lijkt te weinig. Wat wel kan met deze wasmand, omdat deze op de hoge paal staat, hem in de UDS te plaatsen en zodoende met kolen een vuurtje te maken boven de grill om zo direct te grillen. Dat als alternatief.

Ik ga aan de slag met een eigen rvs kolenmand te bouwen hopelijk deze week. Gebaseerd op de bewezen goed werkende designs, zoals ik ze gezien heb op dit forum.

Update, 2x gamma hittebestendige spuitverf gekocht a ?8,99
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-spuitlak-hittebestendig-zwart-400-ml/p/B455023

et voila:

uds%20in%20de%20verf.jpg

Verf is nog niet droog op de foto, het lijkt egaler nu het droog is.
Blij met het resultaat.
 
zit hier jaloers te kijken met mijn 2 linkerhanden  :(
 
echt gaaf project, succes
 
SAM_4311.jpg

Luchtinlaat voor de gemaksmens

SAM_4319.jpg

Bevestiging inlaat aan de binnenkant. Inzagen en ombuigen, het betere hamerwerk.

SAM_4313.jpg

Het schild met een van mijn favoriete straten...  B-)

SAM_4312.jpg

Iets ruimte tussen straatnaambord en wand voor de hitte...

Stay tuned for het kolenmandje....
 
Hoe zit het eigenlijk met het vocht en vet wat van je vlees druipt bij een Uds, druipt dit gewoon op je vuur of hangt er nog iets onder het rooster.
Ziet er gaaf uit hoor.
 
Na een jaartje smoken met deze bourbonstreetsmoker, is duidelijk geworden dat de temperatuur niet goed onder controle kwam.

Dus, nu doorgezet naar de 2.0 en Big Poppa ingeschakeld. De kit laten overkomen uit de USA en geinstalleerd op de huidige ton (gebruik makend van bestaande gaten zo veel mogelijk).

Om ook de temperatuur goed onder controle te krijgen, ook gelijk een PartyQ erbij besteld. Nu is het kwestie van aansteken en temp instellen. Kind kan de was doen.  :-O

Foto's:
https://www.dropbox.com/s/hqo58mys7p7x021/IMG_1627.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/m3qfp2uqd1g0zi9/IMG_1659.JPG?dl=0

Eerste test met 3 hele kippen was groot succes, pulled chicken all the way...
 
Ziet er goed uit, zie alleen dat de roosters in Cuijk iets duurder zijn geworden.....das dan wel weer jammer. Vergeet verder de laatste foto's niet te plaatsen, ben erg benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan