BasBQ
Beef en Steak

Jeroen! Niet doen!

JeroenNietDoen

Tondelzoeker
Berichten
5
Hallo allemaal,

Wees gerust, ik gooi niet met jerrycans benzine om vervolgens een auto in de fik te zetten. In tegendeel, ik ben zelfs gloedjenieuw bij het BBQen op echt vuur. Ik heb een aantal jaar een Boretti Davinci gehad, afdankertje van mijn ouders, op gas, en recent heb ik deze weggedaan omdat ik het wel een erg groot lomp ding vond, lastig te onderhouden en ik wilde graag over op houtskool. Omdat mijn tuin ook volledig gerenoveerd ging worden moest toch alles eruit en zodoende heb ik de Boretti weggedaan.

Ik heb heel even gedacht om een Weber Mastertouch Premium te nemen, maar ik zou het vervelend vinden als ik achteraf spijt zou krijgen niet meteen een kamado gehaald te hebben. Ook mijn vrouw haar voorkeur ging toch wel uit naar een kamado. Zodoende heb ik gisteren een Bastard 2022 Urban Large besteld met een zeer leuke korting. Deze gaat morgen binnenkomen. Ik heb tevens een zak Dammers houtskool en wokkels bij Vuur en Rook besteld.

Ik ben dus ergens volledig nieuw, geen enkele ervaring met houtskool. Ik kan dus bij wijze van spreken geen eens aansteken:LOL: Ik hoopte daarom het book Het Vuur de Baas dan ook te kunnen aanschaffen maar helaas is er nergens meer een paperback versie te krijgen. Ik moet dus nog even op zoek naar een ander beginners boek. Dus als iemand suggesties heeft...
 
Voor mij is Hete Kolen Compleet van Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas hèt kamado boek waar alles mee begon.

Welkom hier Jeroen, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom, en lekker experimenteren, dus Jeroen lekker doen 😄
 
Welkom Jeroen. Het boek het vuur de baas schijnt bij de Bosrand in Wassenaar nog regelmatig beschikbaar te zijn. Je kan het ltijd proberen. Dus Jeroen, gewoon doen!
 
Welkom Jeroen!

Alvast veel plezier ermee!
Je kan dat boek wel digitaal kopen, heb je dezelfde informatie tot je beschikking
 
Haha nog een naamgenoot Jeroen doe nou niet met dat 🔥, uhm jawel. Veel plezier op het forum.
 
Welkom Jeroen

Gewoon lekker proberen en veel informatie van internet en youtube halen.
 
Welkom! En gewoon de fik er in! (En YouTube is een schat van info)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Jeroen, gewoon doen en meters maken en het belangrijkste alles hier blijven posten.
 
Welkom Jeroen!

Veel plezier met je nieuwe bbq.
 
Welkom bij het genootschap

Altijd handig om het goed te doen zo’n renovatie van de tuin
En je hoefde je wederhelft niet te overtuigen 👍🏻👍🏻
 
Hoi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan