BasBQ
Beef en Steak

Jerk Pork naar recept van Nasq

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
747
Gisteren Pork Jerk gemaakt naar recept van @NasQ . Wat een heerlijke manier om procureur te bereiden. De grilsmaak, de heerlijke kruiden...

Ging alles perfect? Nee, gelukkig niet. Ik maakte dit prachtrecept op de wmt57 en dan is de afstand tussen de kolen en het vlees kort. Het vlees lag dus te lang direct, volgende keer ga ik indirect beginnen om boven de kolen te eindigen. Of andersom, daar moet ik nog even over nadenken.

Ook was het stuk procureur kleiner en had ik erg veel marinade. Dat had ik er een beetje af moeten halen voordat het het rooster op ging. Het droop op de kolen en doofde een deel van de kolen.

Bij 80/85 graden eraf gehaald. Dat mocht misschien iets hoger maar was prima zo.

Mooie smaakbeleving! Mooie grilsmaak en heerlijk kruidig. Echt een aanrader.

Leuk om zo'n multi inzetbaar stuk vlees op deze manier klaar te maken.

Volgende keer is ie weer beter en misschien wel nog lekkerder.

IMG_20220115_193546.jpg


IMG_20220115_185441.jpg


IMG_20220115_181550.jpg


IMG_20220114_145200.jpg


IMG_20220114_144328.jpg


IMG_20220114_144032.jpg


IMG_20220114_143835.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er lekker uit! Dat is ook nog een idee voor de procureur die hier in de vriezer ligt.
 
Ik maakte dit prachtrecept op de wmt57 en dan is de afstand tussen de kolen en het vlees kort. Het vlees lag dus te lang direct, volgende keer ga ik indirect beginnen om boven de kolen te eindigen. Of andersom, daar moet ik nog even over nadenken.

Ander idee: leg 2 bakstenen links en rechts op het rooster en daar boven op een tweede rooster zodat je de afstand tot de kolen groter maakt..... indirect heeft invloed op de smaak 😁
 
Ander idee: leg 2 bakstenen links en rechts op het rooster en daar boven op een tweede rooster zodat je de afstand tot de kolen groter maakt..... indirect heeft invloed op de smaak 😁
Dat is inderdaad een goed idee om uit te proberen. Eventueel met gebruik van de ring van de rotisserie. Indirect geeft inderdaad minder grilsmaak en dat zou jammer zijn want dat is wat dit gerecht mede de heerlijke smaak geeft. Goed denkwerk broer!
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Die Marcel weet wel wat lekker is. Procureur is zeker een heerlijk stuk vlees. Zeker grillen boven open vuur. Lust ik wel
 
Leuke bereiding van procureur! ziet er erg lekker uit met een goede stevige marinade.
 
Dat ziet er heerlijk uit!
Ik denk dat ik hier ook nog wel een procureur in de vriezer heb liggen. 🤤 Daar heb ik dan gelijk een bestemming voor.
 
Dat ziet er heerlijk uit!
Ik denk dat ik hier ook nog wel een procureur in de vriezer heb liggen. 🤤 Daar heb ik dan gelijk een bestemming voor.Zeker
Zeker doen, echt de moeite waard!
 
Ziet er mooi uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan