BasBQ
Beef en Steak

Italiaans stoofvlees uit de DO

 

kruit17 Jeroen

Stoker
Berichten
292
Vandaag een recept proberen wat ik gevonden had. Wat is er mooier dan de hele dag met zonneschijn buiten koken. Wilde eerst op hout vuur koken maar door de harde wind toch maar op de weber gezet.

INGREDIËNTEN PASTA MET ITALIAANS STOOFVLEES VOOR 6 PERSONEN

700 gram runder sukadelappen
500 gram pappardelle (of een andere pastasoort
2 uien
2 tenen knoflook
3 winterpenen
2 stengels bleekselderij
6 tomaten
Een handje kastanjechampignons
250 ml (Italiaanse) rode wijn
500 ml runderbouillon
50 ml balsamicoazijn
Een paar takjes tijm
3 laurierblaadjes
2 eetlepels gedroogde oregano
100 gram Parmezaanse kaas
Een handje bloem
Roomboter om in te bakken
Een handje rucola voor erbij
Peper en zout

Snijd de ui en de knoflook in grove stukken. Schil de winterpeen en snijd het in halve ringen. Snijd de bleekselderij in stukjes en de champignons en tomaten in kwarten.
Snijd de sukadelappen in stukjes. Bestrooi het vlees met een handje bloem en een snuf peper en zout.
Smelt de helft van de roomboter in een braadpan. Leg het vlees in de pan en bak tot het een bruin laagje heeft. Schep het vlees uit de pan en zet apart.
Smelt de rest van de roomboter in (dezelfde) braadpan. Doe de ui en de knoflook in de pan en fruit tot het glazig ziet. Doe de wortel, champignons en bleekselderij erbij en bak even mee. Voeg de tomaat, de tijm, de laurier en de oregano toe en bak mee tot het begint te geuren.
Doe het vlees terug in de pan en blus af met rode wijn. Giet de balsamicoazijn en runderbouillon in de pan en zet het vuur laag. Laat het Italiaans stoofvlees minimaal 3 uur pruttelen. Het vlees is klaar als het uit elkaar valt.
Kook de pasta gaar. Serveer het Italiaans stoofvlees met de pasta, geraspte Parmezaanse kaas en een handje rucola.
Eetsmakelijk.

recept via

https://www.savorysweets.nl/vlees/r...utm_medium=Messenger&utm_campaign=ShareRecipe

20210717_125617.jpg


20210717_145934.jpg


20210717_150357.jpg


20210717_151216.jpg


IMG_20210717_181509_805.jpg


IMG_20210717_181509_884.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is mooi. Een italiaanse variatie heb ik nog niet gemaakt. Bedankt voor deze mooie creatie. Lekker.
 
Mooi gerecht en een fijn recept ik sla het op, dank voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan