BasBQ
Beef en Steak

Italiaans gehaktbrood / fatty met spinazie en mozzarella

 
 

Northguy

Vuurmaker
Berichten
71
Weer eens wat geexperimenteerd op de WSM..... Italiaans gehaktbrood met spinazie en mozzarella....



Ingredi?nten
300 gram spinazie
olijfolie
500 gram gehakt h.o.h.
1 teen knoflook, geperst
20 gram platte peterselie, grof gehakt
2 eieren
paneermeel
50 gram Parmezaanse kaas
versgemalen zwarte peper
(zee)zout
6 plakken rauwe of gekookte ham (bijvoorbeeld Parma)
1 bol mozzarella, in schijfjes
2 pakjes spek

Bereiden
Bak de spinazie in de olijfolie in een hapjespan of wok tot de groente geslonken is. Druk in een vergiet al het vocht eruit en hak de spinazie heel fijn. Maak het gehakt aan met de fijngehakte spinazie, knoflook, de eieren, Parmezaanse kaas en zoveel paneermeel als nodig is om een mooi zacht, niet plakkend gehakt te maken. Kruiden met peper en zout naar smaak.

Leg een vel bakpapier op het aanrecht en druk het gehakt uit tot een dikke rechthoekige plak. Beleg deze met de ham en de schijfjes mozzarella. Rol met behulp van het bakpapier het vlees op tot een ferme rol. Rol de fatty daarna in een matje van spek.

Verwarm de BBQ voor op 150-180 graden. Gebruik evt een milde houtsoort. Bv appel of kers: gehakt neemt gauw de rooksmaak over. Een sterke houtsoort kan overheersend worden. Leg de fatty op de BBQ en laat hem garen tot een kerntemperatuur van 71 graden. In mijn geval duurde dit zo'n 1,5 uur.

Neem de fatty van de BBQ en laat hem 10 minuten rusten onder aluminiumfolie. Garneren met fijngehakte peterselie.

Eet smakelijk!

En uiteraard de plaatjes (want anders is het niet gebeurd....  ;))

























 
Om nom nom!
 
Smakelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lijkt me wel lekker!
 
Heerlijk recept. Heb het ook gemaakt volgens het recept. Het enige wat ik nog toegevoegd  heb is eet theelepel thijm en een ietsje en oregano en wat zongedroogde tomaatjes. Leek me nog wat Italiaanser. Maar het recept is prima. Werd hier ook goed ontvangen. Bedankt voor het delen.
 
Dat ziet er heerlijk uit, ga ik deze week ook maken!

Maar Mozzarella-light?  :)
 
heel mooi !
 
ziet er verrassend lekker uit
 
Echt heel mooi. Moet wel lekker zijn, als het er zo mooi uitziet.
 
Leuk gerecht! Een 'healthy fatty' van de bbq, altijd goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik vind die fattys er doorgaans te vettig (what's in a name) uitzien maar deze is de eerste waarvan ik denk mmmmmmm moet ik ook eens proberen
Ziet er lekker uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan