Omdat ik vandaag de nieuwe bbq in moest wijden heb ik gekozen voor iets wat hoe dan ook niet fout kon gaan, spareribs easterwood style (blijf deze zoooo lekker vinden) affijn mijn vrouw had dit nog nooit op dus voor haar een nieuwe ervaring. Gisteren begonnen met de ribben te ontdoen van buikvlies met een iets te scherp mesje (komt vaker voor zag ik ;/)) en met de rub in gewreven en daarna weg gezet.
Vandaag om 3 uur de bbq aangestoken indirect en in t midden aluminium bakje met bier en wachten tot temp op 175 graden stond
Ging perfect, keurig op temperatuur gebleven ook
Na half uurtje op de bbq toch even gespiekt, maar ging perfect
Na ongeveer anderhalf uur heb ik de glaze eroverheen gedaan en daarna nog een kleine 20 minuten de deksel er op gedaan en toen waren ze klaar om gegeten te worden
Mijn vrouw gaf het mooiste compliment, namelijk de beste ribben ooit die zij gegeten had

Vandaag om 3 uur de bbq aangestoken indirect en in t midden aluminium bakje met bier en wachten tot temp op 175 graden stond
Ging perfect, keurig op temperatuur gebleven ook

Na half uurtje op de bbq toch even gespiekt, maar ging perfect

Na ongeveer anderhalf uur heb ik de glaze eroverheen gedaan en daarna nog een kleine 20 minuten de deksel er op gedaan en toen waren ze klaar om gegeten te worden
Mijn vrouw gaf het mooiste compliment, namelijk de beste ribben ooit die zij gegeten had