BasBQ
Beef en Steak

Intro-woordje

newmikey

Tondelzoeker
Berichten
11
Mike (64), woonachtig in Heiloo (NH). Al zo'n 25 jaar aan het BBQ'en maar nooit ècht spectaculaire hompen vlees. Je kent het wel: kippepootjes, spiesjes, allerlei groenten, speklapjes, hamburgers, worstjes etc. - wel altijd op houtskool. Zo'n 5 jaar geleden een Boretti Barilo aangeschaft en best tevreden mee. Vooral de bakplaat is bij de familie in trek voor een roerbakje bij het vlees etc.

Sinds ik de Barilo heb ben ik ook gaan roken. Kipfilet, vis, van alles. Wel altijd problemen gehad met lage temperatuur bij een dicht deksel - jarenlang als oplossing de BBQ tang tussen het deksel om de boel op een kiertje te houden. Tòt ik wat op dit forum rondneusde en begreep dat ik niet de enige was.

Geinspireerd door berichten op dit forum ben ik in de aanloop naar de lente maar eens aan de slag gegaan om te kijken of ik wat extra lucht in de tent kan krijgen (zie foto's elders. Hoop hier nog veel ideëen op te doen.

Hobby's: ik fotografeer veel en bewerk mijn fotos met voornamelijk open-source software - heb ook een eigen webalbum en blogje. Ik ben ook een veellezer, vooral van science fiction (kijk ook graag SciFi series en films trouwens) en wandel veel met mijn bobtail (ontplofte bal haar op pootjes mèt strikje) in de nabijgelegen bossen en duinen.
 
Welkom Mike!

Dan is het nu wachten op de spectaculaire hompen vlees van jou bbq. 😉😂
 
Welkom Mike.
 
Welkom hier
Goeie introductie
 
Lachen! Kwam toevallig in een oud mailtje van een ander BBQ forum wat sindsdien verdwenen lijkt te zijn mijn intro uit 2016 tegen, vlak ná de aanschaf van de Barilo. Behalve de baan is er niet zo héél veel veranderd. Dat recept van die gevulde courgettes zal ik elders als bijgerecht plaatsen - heb zelfs de foto's nog teruggevonden:

Géén hardcore bbq'er op hoog culinair nivo maar vanaf m'n 15e (nu 58) altijd gek geweest op een stukje vlees op het rooster. Nooit getaald naar electrisch of gas, houtskool is voor mij essentieel. Sta bij vrienden en familie bekend als iemand die kan grillen zonder zwarte randjes of verkoolde stukken. Doe ook graag groentegerechten voor erbij. Fijne tuin waar de buren niet gestoord worden door een beetje walm en rook.

Had de afgelopen jaren een rechthoekige bbq met rvs rooster en (volstrekt nutteloze) kap, type supermarkt aankoop. Deed het toch altijd wel goed maar vrat wel houtskool en briketjes - je blijft bijvullen.

Vooral ervaring met gemarineerde kip- en kalkoenspiesjes, kippenpoten en meer van dat simpele basic werk en nu wel eens klaar om wat groter/beter te gaan. Twee weken geleden de Barillo van Boretti aangeschaft en al aardig bezig met uitproberen. Eerste ervaringen zijn goed, vooral de roosters en (roer)bakplaat van gietijzer zijn een openbaring voor me! Ook de drie afzonderlijke kolen"mandjes" zijn erg prettig om indirecte hitte te krijgen en ietwat te sturen.

Het menu van gisteravond (doordeweekse werkdag dus niet al te veel voorbereidingstijd) was Black Angus burgers, mooi stuk zalmfilet, roerbakgroenten op de plaat (champignons, rode uien, paprikas, courgette) en gevulde courgettes (met pijnboompitten, peterselie, fetasnippers en gesmolten Old Amsterdam er bovenop).

Werkzaam bij een grote drankenmultinational als internationaal douane-manager en in m'n vrije tijd fotografeer ik veel inclusief nabewerking op de PC (ook computer-hobbyist dus met een Linux systeem) - heeft allemaal niets met vlees of houtskoop te maken maar het was een "ik stel me voor" post dus neem aan dat de extra info mag...
 
Mike, welkom. Gaaf dat oude intro nog boven water is gekomen.
Ga lekker verder.
 
Welkom Mike. Ideale hobby combinatie voor mooie posts.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom en veel plezier hier! Er is elke maand een fotowedstrijd dus leef je uit! Wel onbewerkte foto’s…
 
Welkom Mike
 
Mike, welkom bij het genootschap
 
Welkom Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan