BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Day, zaterdag 30 augustus 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bidle zei:
Denk dat ik weet wat het gaat worden,.... een fatty. Nog nooit gemaakt en zou het anders nooit uit mezelf maken.
Het gaat om het maken van bacon, dus zelf pekelen en roken van buikspek.... :)
Als dan na een weekje liefkozen van het buikje het spek is omgetoverd tot bacon, dan kun je de fatty maken.
 
Nee, hoor, je mag ook die dag een gerecht met bacon maken, dat telt net zo goed!
 
Ceriel zei:
Bidle zei:
Denk dat ik weet wat het gaat worden,.... een fatty. Nog nooit gemaakt en zou het anders nooit uit mezelf maken.
Het gaat om het maken van bacon, dus zelf pekelen en roken van buikspek.... :)
Als dan na een weekje liefkozen van het buikje het spek is omgetoverd tot bacon, dan kun je de fatty maken.

Niettus!!  :p







;)
Maarre had het ook willen doen enkel gaat me niet lukken, omdat ik te weinig thuis ben.
 
Vraagje, Walchers of Zweeuwsspek valt dat ook onder bacon day?
 
Voorbereidingen zijn getroffen!

ezujupuh.jpg
 
Hmmm... Bacon...  :D

Hier in Limburg doen we ook zeker mee! Ik weet alleen niet of we de mogelijkheid/tijd hebben om zelf bacon te maken maar een lekkere Fatty met bacon of MOINK balls moet toch zeker gaan lukken dan.

Nu alleen hopen dat het droog blijft de 30e anders is de smoker zo lastig hoog te stoken  :p
 
Bij mij dus ook. De standaard variant ligt er in.
 
Het is dat jij in het hoge Noorden zit en ik in het Zuiden anders zouden we een vergelijkend waren onderzoek kunnen doe ;)
 
Nu nog een weekje wachten...

1fa60b7d5f8aa9709bd1e2a7e1ad8d6b_zps4a55351c.jpg

 
* structor
* Bidle
* Maccie
* Vogels
* Dominique
* Dennisb
* Mr_Nas & Mrs_Nas
* Mike v R
* Ceriel
* Jappert
* Kippetjehaasje
* felixh

Ik doe ook mee.
 
GEEN LIJSTJES!!!!!!


;)
 
Ze we anders een lijstje maken? Dan weten we wie er allemaal mee doen :) ;)
 
Ja, of een lijstje van wie, wat gaat maken!, B-) b :p =))
 
Hoe nauw komt het colorozo zout trouwens... 1,5kg is 50gram.. Ik had 1,67kg en heb toch 50gram gebruikt...  :D (i.p.v 55gram).. Is dat erg?
 
Het komt best nauw, als je nog kan toevoegen zou ik het doen anders een gokje wagen
 
Die van mij was ook 1,6 nog iets dus net ook voor de zekerheid maar 5 gram toegevoegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan