Beef en Steak

Inspiratie gezocht buikspek dag van te voren

Edwin84

Gemarineerd
Een tijd geleden bij een bestelling vlees ook een kilo buikspek zonder zwoerd bestelt.
Probleem is dat mijn vrouw niet van buikspek houdt en een kilo te veel is als we gasten hebben om twee soorten vlees te maken.

Nou maak ik weleens broodjes voor het werk voor de lunch. Bijvoorbeeld pulled chicken, dan vacumeren en dag erna opwarmen en samen met collega's eten.

Ik vraag me af wat ik met buikspek zonder zwoerd kan maken, dat niet rubberachtig wordt als je het opwarmt de dag erna en wat goed te combineren is op een broodje.

De meeste (alle ?) buikspek varianten zijn prima op te warmen maar koud ook goed te eten ( vind ik...).
Diverse Oosterse varianten?
Je kan ook voor de meer charcutterie varianten zoals Zeeuwsspek of Walchers Gilde spek kijken.

Heb je een mager of vet stuk spek? Een vet stuk is niet voor iedereen.

Heb gewoon buikspek zonder zwoerd bij Inamood bestelt.

Als het koud ook goed te eten is, kan ik wellicht dat gewoon aanhouden. Zo simpel, maar niet aan gedacht. Als het niet taai of rubberig wordt, gewoon lekker marineren met oosterse marinade. Dan bereiden zoals normaal, low and slow. Af laten koelen en dag erna in plakjes snijden met wat slag, komkommer en eventueel sausje zoals Hoisin of Sriracha.

Terug
Bovenaan Onderaan