BasBQ
Beef en Steak

Inkbird IBBQ-4BW

Party-Q

Sprokkelaar
Berichten
27
##Edit: Probleem opgelost door App update ##


Goedemorgen,
Ik heb deze week de IBBQ-4BW gekocht en heb wat vreemds en vraag me af of meer mensen er last van hebben.
Wanneer de temperatuur van een probe boven de 164 graden gaat verdwijnt de probe in de app alsof die eruit getrokken is. Gaat de temperatuur onder de 164 dan komt ie weer tevoorschijn.
Het display op de Inkbird zelf blijft wel netjes de temperaturen weergeven.

Dit probleem bestaat alleen wanneer ik via WiFi verbind. Via Bluetooth blijft de probe wel zichtbaar.
De Inkbird blijft de data wel uploaden in de cloud, want als de probe weer in de app verschijnt zie ik in de grafiek het goede temperatuurverloop.

Bij Fahrenheit gebeurt hetzelfde rond de 335 graden.

Mijn telefoon is een iPhone die helemaal up to date is.

Een IBBQ-4BW gebruikt een andere app dan de andere Inkbirds, de BBQ Go Pro app en ik vermoed dat dit een app issue is.

Zijn er meer mensen met een IBBQ-4BW die dit probleem kunnen bevestigen of ontkrachten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem van de week ook ontvangen maar nog niet gebruikt. Heb meteen even de over aangezet naar 180 graden om te kijken of ik hetzelfde probleem ondervind wanneer hij met WIFI is verbonden. Als ik de bluetooth uitzet is hij ineens niet meer zichtbaar in de app. Ik heb zelf een Android telefoon.

Heb Inkbird via facebook even een chat gestuurd. Ervaring is dat ze binnen een paar uur wel reageren. Zodra ik iets van ze heb gehoord stuur ik even een update
 
Heb je de nieuwste versie van de BBQ Go Pro app? Ik had die blijkbaar niet, had hem gisteren gedownload maar dit bleek niet de laatste versie te zijn. Net even gedaan en nu geen probleem meer, zo lijkt het in ieder geval.
1611828121768.png
 
Hoi Bas,
Thanks voor je reactie. Ik heb een iPhone, en de laatste versie van de App. Het zal dan wel een app-specifiek probleem zijn. Zojuist reactie van Inkbird support via de mail, ze pakken het op en gaan de App updaten. Kans is dat er al een in de pijplijn zit maar vertraging oploopt in de Apple Appstore.
 
Voor Android is het 1.0.7.
Ik had via facebook binnen 15 minuten een reactie van ze. Ze gingen het nog wel even met de technische afdeling opnemen. Laten we hopen dat de problemen voor jou snel zijn verholpen.
 
Daar zit dus qua versies geen verband in.
Thanks man, ik ook. Het is wel een top apparaatje verder, de WiFi ontvangst is ongekend in ieder geval voor zo'n device.
 
Tot nu toe helemaal mee eens. Heb hem alleen nog maar getest. Heb ook een IBT-X2, maar bij deze verlies ik te vaak verbinding als ik me door het huis beweeg. Heb deze in de schuur gelegd en nog steeds gewoon goede verbinding. Nu snel weer even een mooi gerecht uitzoeken waarbij ik hem nodig heb om hem ook met een langere sessie te testen
 
Sinds ik die IBBQ-4BW gekocht had heb ik hem 24 uur aan gehad met 1 probe om een lange grafiek te maken, perfect gelukt en heeft overal in en rond huis gelegen in die 24 uur :) Batterij na 24 uur was nog boven de 60%
 
Ik heb zelfs deze week ook deze thermometer en ik ben zelf erg onder de indruk. Zal later deze week nog proberen een uitgebreidere review te geven over deze versie. Bij mij is de verbinding in ieder geval erg stabiel. Ik ben er blij mee.
 
Misschien een beetje off topic, maar waar hebben jullie de IBBQ-4BW gekocht? Ik kan geen webshop vinden waar ze hem op voorraad hebben.
 
Zojuist besteld. Nu maar hopen dat die geen problemen geeft met de WiFi aangezien mijn router 2.4 en 5GHrz gebruikt
 
Ik heb zowel 2.4 als 5Ghz netwerken op mijn router, de Inkbird maakt gebruik van 2.4 en dat werkt tot nu probleemloos bij mij.
 
Hij is vandaag binnen gekomen. Moet zeggen tot nu toe ben ik aangenaam verrast. WiFi koppelen ging makkelijk, de app werkt eenvoudig. Houd het WiFi signaal in m’n hele tuin vast. Van het weekend testen op de Bastard.
 
Gisteren voor het eerst in de BBQ geprobeerd.
Moet zeggen werkt goed. WiFi geen enkele keer kwijt. Temperatuur weergaven verloopt sneller als bij mijn dome thermometer. Echter twee berichten stoorde mij wel.
Als ik door huis heen loop elke keer berichten dat de Bluetooth verbinding weg is en vervolgens weer hersteld. Kan in de app de Bluetooth helaas niet uitzetten.
Gisteren avond was het kouder constant berichten dat het koud was en daardoor de batterij sneller leeg zou raken. Soms wel twee keer per minuut. Iemand een idee of dit kan worden uitgezet?
25DF4D01-6D96-487A-A1C2-9DB9DB07AED0.png
 
Ik heb Bluetooth voor de app uitgezet (iPhone). Ik heb geen idee of die batterij melding uit kan. Zal er zelf ook wel tegenaan lopen vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan