BasBQ
Beef en Steak

Injecteren beenham

Bas van Mil

Tondelzoeker
Berichten
4
Goedemorgen mede bbq-ers!
Ik ben opzoek naar een mix van water zout en whiskey om de beenham voor kerst te injecteren. Heeft iemand een idee?
Beenham is 2 à 2,5kg
Alvast bedankt!
 
Zelf injecteer ik m'n beenhammetjes nooit omdat ik graag beenham proef maar op internet kwam ik deze tegen .
 
Kijk even op de verpakking of hij al gepekeld is. De meeste beenhammeties zijn dat namelijk al en om daar dan nog meer in te spuiten. Als het 100% varkensvlees is dan is hij rauw en kun je injecteren of gewoon een paar dagen pekelen. Met een pekel met een zoutpercentage van zo’n 5-7%, even veel suiker en dan nog wat smaakstoffen kom je een heel eind.
 
Zelf injecteer ik m'n beenhammetjes nooit omdat ik graag beenham proef maar op internet kwam ik deze tegen .
Ha Hans, dank voor de info ik ga het nazien
Thanks
 
Kijk even op de verpakking of hij al gepekeld is. De meeste beenhammeties zijn dat namelijk al en om daar dan nog meer in te spuiten. Als het 100% varkensvlees is dan is hij rauw en kun je injecteren of gewoon een paar dagen pekelen. Met een pekel met een zoutpercentage van zo’n 5-7%, even veel suiker en dan nog wat smaakstoffen kom je een heel eind.
Ha Dennis.
Bedankt voor je reactie.
De beenham komt rauw bij de slager vandaan, hij kwam ook met het idee om te injecteren. Ik zal het nog eens navragen bij hem, wie weet 😁

Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan